عصر بازار

مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای تجارت آزاد

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهوری با اشاره به مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا درباره توافق تجارت آزاد، گفت: ایران و این اتحادیه فرصت های فراوانی برای توسعه اقتصادی دارند.

مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای تجارت آزاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (شنبه) در دیدار «تیگران سرکیسیان» رییس هیات مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا که به منظور شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به تهران سفر کرده است، افزود: ایران و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا می توانند فرصت های فراوان خود را در اختیار یکدیگر برای توسعه اقتصادی قرار دهند.

    معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: تجربه تحریم ها، ما را بر آن داشت که به خودکفایی بیندیشیم و امروز توانسته ایم در برخی از محصولات کشاورزی نظیر گندم به خودکفایی دست پیدا کنیم.

    وی با اشاره به برخی موانع جزئی در توافق تجارت آزاد ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، خاطر نشان کرد: به جز برخی مسائل کوچک، دو طرف در اکثر موضوعات به توافق رسیده اند که لازم است کمیسیونی فرعی متشکل از دو طرف برای تبادل نظر و رفع اختلاف نظرها تشکیل شود.

    معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: امروز در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم و تحریم های جدید و یکجانبه آمریکا علیه ایران و روسیه محکوم و غیرقابل قبول هستند و در این شرایط ارتقاء روابط با همسایگان و استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا می تواند به حل مشکلاتی که برای برخی از کشورها به خصوص ایران و روسیه پیش می آید، کمک کند.

    رییس هیات مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در خصوص توافق تجارت آزاد، اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر این توافقنامه نهایی و برای امضاء آماده شود.

    تیگران سرکیسیان با اشاره به برخی اختلاف نظرها در خصوص موارد جزئی در این توافقنامه، بر ضرورت تبادل نظر و مذاکره بیشتر میان متخصصین و کارشناسان دو طرف برای رفع موانع تأکید کرد.

    وی اظهار امیدواری کرد مذاکرات میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا هر چه سریعتر نهایی شود و کارشناسان و متخصصین دو طرف به جمع بندی نهایی و توافق دست پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو