عصر بازار

تقویت ۱۱۸ واحدی دماسنج بازار سرمایه

عصر اعتبار- در دومین روز داد و ستدهای بورس تهران در این هفته شاخص کل ۱۱۸ واحد رشد کرد و نمادهای گروه خودرو با افزایش در قیمت پایانی مواجه شدند.

تقویت ۱۱۸ واحدی دماسنج بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار 118 واحد رشد کرد و به رقم 81 هزار و 384 واحدی رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن با 30 واحد رشد به رقم 17 هزار و 846 واحدی دست یافت. شاخص آزاد شناور نیز با 191 واحد رشد تا رقم 89 هزار و 811 واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب 101 و 126 واحد افزایش یافتند.

    گسترش نفت و گاز پارسیان، پارس خودرو، ایران‌خودرو و پالایش نفت تهران به ترتیب با 54، 23، 20 و 15 واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده در دماسنج بازار داشت. در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، گروه صنعتی پاپ شو و مخابرات ایران با 38، 13 و 13 واحد تاثیر منفی روی دماسنج بازار بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص داشتند.

    در معاملات امروز، قیمت اکثر سهم‌ها در گروه خودرو روند رو به افزایشی را سپری کرد. به طوری که در نمادهای پرمعامله همچون ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد و آهنگری تراکتورسازی ایران روند قیمت‌ها از 2 تا 5 درصد رو به افزایش بود و در تعدادی از این نمادها صف خرید مشاهده می‌شد.

    در گروه فرآورده‌های نفتی 15 میلیون و 745 هزار سهم داد و ستد شد که ارزش آن به نزدیک 5 میلیارد تومان رسید. در این گروه نمادهای با ارزش معامله بالا همچون پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران مقداری در قیمت پایانی رشد کردند.

    قندی‌ها امروز به جز در تعداد معدودی از نمادها روند رو به کاهش را تجربه کردند و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی نیز اکثرا شاهد روند افت در قیمت پایانی‌شان بودند.

    ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم حدودا 150 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 488 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 435 نوبت داد و ستد بود.

    از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی شازند، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و ایران‌ترانسفو اشاره کرد.

    آیفکس نیز امروز 0.6 واحد افت کرد و به رقم 930.6 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 140 میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 165 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی