عصر بازار

همکاری های اقتصادی و کشاورزی ایران و اوکراین توسعه می‌یابد

عصر اعتبار- در دیدار وزیر جهاد کشاورزی ایران با معاون اول نخست وزیر و وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین بر لزوم گسترش همکاری های اقتصادی و کشاورزی دو کشور تاکید شد.

همکاری های اقتصادی و کشاورزی ایران و اوکراین توسعه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمود حجتی در دیدار با «استپان کوبیو» با بیان این که ایران و اکراین ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری ها از جمله در زمینه های نفت و انرژی، ترانزیت کالا، صنایع پیشرفته و تولید محصولات کشاورزی دارند، تاکید کرد: برای این منظور باید همکاری های بانکی و تجاری دو کشور تسهیل شود.

    وی با اشاره به این که تامین زیرساخت های ریلی، جاده ای و هوایی و همکاری های راهبردی دو کشور می تواند زمینه دسترسی ایران به دریای سیاه و اروپای غربی و همچنین دسترسی اوکراین به دریای هند را فراهم کند، اظهار داشت: اوکراین در زمینه تولید غلات دانه درشت نظیر ذرت در منطقه بالاترین ظرفیت را دارد و ایران به خاطر شرایط اقلیمی ناچار به تامین این محصول از خارج است و علاقه دارد در تامین این محصول از همکاری اوکراین در یک برنامه راهبردی و با سرمایه گذاری مشترک بهره مند شود.

    حجتی بر لزوم روان سازی روابط شهروندان و تجار دو کشور تاکید کرد و گفت: کشور اوکراین برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز خود را که در ایران هم تولید می شود از سایر کشورها تامین می کند، در حالی که انتظار این است در یک برنامه راهبردی این محصولات را از ایران وارد کند.

    در این دیدار، وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین نیز با بیان این که تامین متقابل امنیت غذایی و انرژی مورد تاکید مقامات کشور اوکراین قرار دارد، بر لزوم برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و ترسیم نقشه راه توسعه روابط ایران و اوکراین تاکید و خاطرنشان کرد: بزودی از سوی مسئولان ذی ربط تصمیماتی برای تسهیل روابط بانکی دو کشور اتخاذ و اجرا می شود.

    «استپان کوبیو» بیان داشت: با توجه به زیرساخت های تحقیقاتی ایران، تبادل تجربیات در زمینه های کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی برای اوکراین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    وی با روشن توصیف کردن چشم انداز همکاری های تجاری ایران و اوکراین از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در پایز امسال خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی