عصر بازار

قائم مقام کمیته امداد:

امداد الکترونیک تا پایان سال دوم برنامه ششم محقق می‌شود

عصر اعتبار- قائم مقام کمیته امداد با اشاره به ضرورت استفاده از بسترهای الکترونیک برای ارائه خدمات به نیازمندان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه حداقل ۸۰ درصد منابع نقدی حاصل از مشارکت‌های مردمی از طریق فناوری‌های نوین الکترونیکی جذب خواهد شد.

امداد الکترونیک تا پایان سال دوم برنامه ششم محقق می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، همایش مدیران حوزه فناوری اطلاعات کمیته امداد با حضور  قائم مقام  این نهاد و با هدف بررسی روش‌های نوین در ارائه خدمات کمیته امداد به گروه‌های هدف و الکترونیکی شدن شیوه‌های مشارکت مردمی برگزار شد.

    مهندس سید امیر منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد در این همایش با بیان اینکه فلسفه وجودی کمیته امداد خدمت به نیازمندان و محرومان است، بر حفظ نگاه امدادی در تمامی حوزه‌های این نهاد تاکید کرد و گفت: کاهش فرآیند رسیدگی و حمایت از نیازمندان از طریق چابک‌سازی، تفویض اختیار و متناسب‌سازی نیروی انسانی از سیاست های این نهاد در برنامه ششم است.

    وی با اشاره به جایگاه مهم حوزه فناوری اطلاعات در این نهاد مردمی،بر تحقق امداد الکترونیک حداکثر تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه با رویکرد ارتباطات چند سویه تاکید کرد و ادامه داد: نگاه درون‌گرایانه به اطلاعات و خدمات موجود در این نهاد باید به نگاه و ارتباط تعاملی با سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با خدمات کمیته امداد تبدیل شود تا بتوان از تبعات تصدی‌گری‌های غیر کارشناسی پرهیز کرد.

    قائم مقام کمیته امداد با اشاره به ضرورت استفاده از بسترهای الکترونیک برای ارائه خدمات به نیازمندان افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه حداقل 80 درصد منابع نقدی حاصل از مشارکت‌های مردمی از طریق فناوری‌های نوین الکترونیکی جذب خواهد شد.

    برقعی بر لزوم استفاده از ظرفیت بانک اطلاعات اقتصادی و معیشتی خانوارهای مددجوی این نهاد که در اختیار سایر دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان ثبت احوال و سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها است تاکید کرد و افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه کمیته امداد، باید با استفاده از بسترهای الکترونیک به ویژه بانک اطلاعاتی سایر دستگاه‌های مرتبط، بانک اطلاعات نیازمندان کشور تا پایان سال دوم این برنامه تکمیل  و نقشه جامع جغرافیای فقر کشور تهیه شود.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد، قائم مقام کمیته امداد با اشاره به قابلیت‌های سیستم جامع آماری کمیته امداد، ادامه داد: این سیستم قابلیت گزارش‌گیری روزانه را دارد؛ بنابراین کاربران حوزه فناوری اطلاعات علاوه بر آشنایی کامل با اهداف و نیازهای این حوزه  باید با سایر حوزه‌های اجرایی و عملیاتی این نهاد در تعامل باشند تا اهداف نهایی مورد نظر محقق شود.

    شایسته ذکر است؛ همایش مدیران حوزه فناوری اطلاعات کمیته امداد به منظور بررسی توسعه سیستم جامع حمایت و سلامت خانواده، تبیین برنامه‌های این اداره برای تحقق امداد الکترونیک، تبیین مدل فناوری اطلاعات در سازمان‌های حمایتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی زیردامنه‌های مراکز استان‌ها  در دفتر مرکزی کمیته امداد برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی