عصر بازار

امید به روند اونس پابرجاست;

کاهش افزایشی‌های بازار طلا

عصر اعتبار- افت هفته گذشته ارزش فلز زرد به سه هفته رشد قیمت آن پایان داد. به این ترتیب، به قول «کیتکو» اندکی از درخشش طلا کاسته شده است.

کاهش افزایشی‌های بازار طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، با این همه، هنوز شمار تحلیلگران و سرمایه‌گذارانی که به روند کوتاه‌مدت امید دارند، بیشتر است. هفته گذشته،‌ اونس طلا روند سه هفته قبل را کنار گذاشت و با حدود یک درصد افت به بهای 1258 دلار رسید. اکنون اکثر کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد انتظار رشد قیمت‌های کوتاه‌مدت را دارند، با این حال، هر دو دسته امیدوار کمتر از 50 درصد پاسخ‌دهندگان را تشکیل می‌دهند.

     

    در آخرین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان، 17 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 8 نفر معادل 47 درصد پاسخ‌دهندگان،‌ افزایش و 7 نفر معادل 41 درصد، کاهش قیمت‌ها را در هفته جاری پیش‌بینی کرده‌اند. 2 نفر معادل 12 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند. همزمان در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو که بازتاب‌دهنده نظر سرمایه‌گذاران خرد است، 714 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 342نفر معادل 48 درصد، افزایش و 272 نفر معادل 38 درصد، کاهش ارزش طلا را در هفته کاری جدید که از امروز دوشنبه آغاز شده است، پیش‌بینی کرده‌اند. 100 نفر معادل 14درصد هم نظری خنثی داشته‌اند. شان لوسک، مدیر صندوق تجاری در «والش تریدینگ» می‌گوید که اونس پس از ضعف ناشی از انتشار داده‌های خوب گزارش اشتغال‌زایی روز جمعه، با جهش روبه‌رو خواهد شد: «فروش‌ها باید افزایش یابد. من نمی‌خواهم در این شرایط، فروشنده باشم.» بیل باروخ، تحلیلگر ارشد بازار در «آی‌ای تریدر» هم افزایشی است. او می‌گوید گزارش اشتغال‌زایی گرچه خوب بوده، اما نتوانسته اثر داده‌های بد پیشین را خنثی کند. او همچنین معتقد است این گزارش آنقدر خوب نبوده که احتمال افزایش نرخ‌های بهره را در آمریکا افزایش دهد.

    کوین گرادی، رئیس موسسه «فینیکس فیوچرز اند آپشنز» انتظار دارد اونس طلا در پی افت پس از گزارش جمعه، کاهش ارزش بیشتری را تجربه کند. گرادی می‌گوید: «گزارش جمعه نشان می‌دهد انقباض بیشتر پولی تا ماه دسامبر اتفاق نخواهد افتاد اما تایید می‌کند که این اتفاق در ماه دسامبر رخ خواهد داد و این مانع بزرگی برای طلاست.» کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد بازار در «سی‌ام‌سی مارکتس» هم با اشاره به از دست رفتن توان فنی طلا می‌گوید که کاهشی است. رالف پرستون، مدیر «هریتیج وست فایننشال» هم انتظار کاهش بیشتر قیمت را دارد؛ چراکه بازار پس از رشدهای اخیر «به نظر درجا می‌زند». از سوی دیگر، فواد رزاق‌زاده، تحلیلگر فنی «سیتی ایندکس» خنثی است. این تحلیلگر بازار می‌گوید: «در حال حاضر، در میانه‌های سال هستیم و تا قیمت بالای 1300 دلار یا زیر 1200 دلار نرود، وضعیت همین خواهد بود.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو