عصر بازار

مسئولان شرکت ‌بیمه‌کوثر:

سلامت‌محوری جایگزین درمان‌نگری می‌شود

عصر اعتبار- مسئولان و کارشناسان شرکت ‌بیمه‌کوثر سعی دارند با ارایه بسته‌های تلفیقی درمان، سلامت‌محوری را جایگزین درمان‌نگری کنند.

سلامت‌محوری جایگزین درمان‌نگری می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»به نقل از ابرار اقتصادی، , محمدحسین سلطانی، مدیر بیمه‌های درمان شرکت ضمن بیان مطلب فوق، تصریح‌کرد: سلامت امری است که از برایند چندین عامل حاصل می‌شود. در حقیقت، نباید این موضوع را فقط به مراقبت‌های بالینی و مسایل جسمانی محدود دانست. علم امروز هم ثابت کرده است که مسایل روحی و روانی و وجود فضای آرام ذهنی نقش بسیار موثری در سلامتی فرد دارد. کمبودهای عاطفی، مشکلات روحی و استرس می‌تواند به بیماری‌های گوناگون منجر شود. در بیمه‌های تلفیقی ما بنا داریم این مجموعه عوامل را با هم در نظر بگیریم. یعنی نه تنها مراقبت‌های جسمانی و درمانی را برای بیمه‌گذار فراهم کنیم بلکه پوشش‌های دیگری نیز ارایه دهیم تا با ایجاد آرامش خاطر و آسودگی خیال بتوانیم "سلامت" بیشتری را برای بیمه‌شده به ارمغان بیاوریم و در نتیجه به کاهش ریسک و خسارت دست یابیم.

    وی جایگزینی سلامت‌محوری با درمان‌نگری را اقدامی اساسی در راستای تعدیل خسارت دانست و افزود:  اگر در بسته‌های بیمه‌ای، موضوع پیشگیری و آموزش به بیمه‌شدگان را مدنظر قراردهیم و از طرفی پیگیری درمان را بعد از دریافت خدمات از طریق کارشناسان حامی بیمار انجام دهیم نه تنها سطح رضایت‌مندی بیمه‌شدگان افزایش خواهد یافت،  بلکه با افزایش سطح سواد سلامت بیمه‌شدگان خواهیم توانست در راستای مدیریت کنترل خسارت‌‌‌ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری قبل از وقوع آن نقش موثری را ایفا کنیم.

    مدیر بیمه‌های درمان بیمه‌کوثر خبرداد: در آینده‌ای نه چندان دور، این بسته‌های تلفیقی را با نام «امید به زندگی» و «زندگی کیفی» آماده و به بازار عرضه خواهیم کرد.

    تغییر روند از زیان‌دهی به سوددهی

    محمدحسین سلطانی سودده شدن بیمه‌های درمان را امری سخت اما شدنی دانست و گفت: در حال حاضر برخی نهادهای مرتبط با درمان بیش از حد در تعیین ضوابط و اجرای امور دخیل هستند و همین باعث کاهش انعطاف و جلوگیری از خلاقیت صنعت بیمه در این حوزه شده است. به‌علاوه برخی از سیاست‌های دستوری در واقع تحمیل هزینه‌های غیرمنصفانه و در نتیجه ایجاد زیان برای بیمه‌های درمان در کل صنعت است.

    وی یاداورشد: حذف کارت درمان، ارایه خدمات به بیمه‌شدگان ازطریق کارت ملی، نصب کیوسک خدمات بیمه‌ای و صدور 24ساعته معرفی‌نامه درمان، تقاضای صدور بیمه‌نامه به‌صورت آنلاین از منزل، راه‌اندازی سامانه صدور آنلاین معرفی‌نامه درمان پاراکلینیکی در آزمایشگاه‌های طرف‌قرارداد، ارایه سرویس‌های خدمات دندانپزشکی و عینک در مراکز طرف‌قرارداد به‌صورت آنلاین، راه‌اندازی سامانه پیامکی 5000239587  و دریافت نظرات بیمه‌شدگان و اجرای طرح آرامش کوثر ویژه بازنشستگان نیروهای‌مسلح ازجمله برنامه‌های تحولی شرکت در حوزه بیمه‌های مکمل درمان در سال‌های گذشته بوده است.

    مدیر بیمه‌های درمان بیمه‌کوثر با بیان اینکه مقابله با تقاضاهای القایی و کاذب، انتخاب مناسب مراکز تشخیصی و درمانی ذی‌صلاح و نظارت مستمر و علمی بر آن‌ها، کنترل خسارت ازطریق نظام ارجاع به مراکز طرف‌قرارداد و نیز الزام بیمه‌گذاران به استفاده از سهم بیمه‌های پایه در دریافت خسارت ازجمله راهکارهایی است که می‌تواند به خروج  رشته مکمل درمان از زیان‌دهی  کمک کند، خاطرنشان‌کرد: اکنون برنامه‌هایی را برای افراد تحت‌پوشش بیمه‌های درمان به ویژه برای بیمه‌گذارانی که قراردادهای طولانی مدت (حداقل سه ساله) با این شرکت منعقد کنند، طراحی کرده‌ایم.

    محمدحسین سلطانی از ارایه بسته‌های ویژه سلامت به بیمه‌گذاران یادشده در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این بسته‌ها شامل چکاپ و دوره‌های آموزشی است چرا که با این روش هم دانش بیمه‌ای ذی‌نفعان افزایش می‌یابد، هم سطح سلامت و کیفیت زندگی‌شان بیشتر می‌شود، هم نسبت خسارت ما کاهش خواهد یافت و مهمتر از همه، رضایت بیشتری در آن‌ها ایجاد خواهد شد.

    وی کیفی‌سازی خدمات را از دیگر برنامه‌های مدیریت  درمان بیمه‌کوثر برشمرد و تصریح‌کرد: ما اعتقاد داریم باید شرایط به گونه‌ای باشد که مشتری به خاطر خدمات ویژه و رضایت‌بخش شرکت، حاضر شود حتی با نرخی بیش از دیگران تحت‌پوشش شرکت بیمه کوثر قرار بگیرد و این دور از دسترس نیست. علتش هم واضح است. موضوع درمان و خدمات مرتبط را نباید با یک کالا مقایسه کنیم. وقتی یک محصول مشخص و مشترک نرخ‌گذاری می‌شود، معقول است که خریدار سراغ ارزان‌ترین قیمت برود؛ لیکن در بیمه‌های درمانی صدها متغیر وجود دارد که جمع تمام آن‌ها باید در نرخ‌گذاری موثر باشد. تعداد و سرمایه پوشش‌ها تنها دو مورد از این متغیرها هستند و متاسفانه معیار قضاوت مشتریان نیز قرار می‌گیرند. حال آن‌که نوع مراکز، تعداد مراکز، گستردگی جغرافیایی، رفتار با مشتری، خدمات اضافی، سرعت و کیفیت ارایه خدمات و غیره نیز جزو عوامل موجود در عملیات بیمه‌گری است که عموما در خرید بیمه‌نامه از طرف مشتری مغفول واقع می‌شود. خلاصه ما باید به جایگاهی دست یابیم که مشتری به خاطر تمایز در خدمات و رضایت از عملکرد ما، همراه همیشگی شرکت بیمه کوثر بماند. همین خدمات ویژه، علاوه بر ایجاد رضایت در مشتری، باعث ارزش افزوده در پرتفو و سوداوری خواهد شد.

    مدیر بیمه‌های کوثر گفت: تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت تا ارایه خدمات بیمه‌ای در حوزه سلامت در شرکت بیمه‌کوثر بیشتر شناخته شود و در مسیر برند‌سازی، تمام الزامات آن‌را در سال‌های آتی فراهم خواهیم کرد.

    کنترل خسارت

    محمدحسین سلطانی درخصوص راهکارهای شرکت درباره کنترل خسارت گفت: بهره‌مندی از ناظران تخصصی برای ارزیابی‌های میدانی، نظارت غیرحضوری ازطریق نرم‌افزار و استفاده از اپلیکیشن‌ها برای ارزیابی مراجعان و استفاده‌کنندگان از خدمات و همچنین دریافت نظرات و پیشنهادها بیمه‌گذاران و به‌خصوص اتخاذ تمهیدات لازم برای نظارت بیمه‌شده بر خدمات دریافت شده توسط خود فرد در مرکز درمانی ازجمله راهکارهای شرکت برای کنترل خسارت است.

    وی  افزود: با بهره‌مندی از ناظران ارشد تخصصی خارج از مجموعه سعی داریم، چک‌لیست‌های ارزیابی عملکرد، مباحث نظارتی و سایر موارد مربوط به این حوزه را تهیه و تبیین و در نهایت بتوانیم خسارت‌ها را کنترل کنیم.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو