عصر بازار

پورابراهیمی مطرح کرد؛

اصلاح نظام بانکی و یکسان‌سازی نرخ ارز؛ اولویت‌های دولت دوازدهم

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح عملکرد نظام بانکی کشور، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و همچنین یکسان‌سازی نرخ ارز از اولویت‌های کاری تیم اقتصادی دولت دوازدهم است.

اصلاح نظام بانکی و یکسان‌سازی نرخ ارز؛ اولویت‌های دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره نقد عملکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت: قاعدتاً در نقد منصفانه باید نکات قوت و ضعف عملکرد بیان تا نکات مثبت در ادامه تقویت شود و از نکات منفی در آینده اجتناب شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چهار سال گذشته نقدها از عملکرد دولت هم بصورت منصفانه و هم نقد بصورت تخریبی مطرح شده است و اشخاصی که نقد تخریبی داشتند از بیان نکات مثبت عملکرد طفره رفتند که این موضوع قابل پذیرش نیست.

    پورابراهیمی داورانی افزود: اینکه برخی از نقادان اقتصادی دولت، تنها سیاه نمایی‌ها را از عملکرد دولت مطرح کردند، قابل قبول نیست به دلیل اینکه براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید نقاط قوت و ضعف بیان شود.

    وی ادامه داد: برخی از نقادان نیز درباره عملکرد اقتصادی دولت تنها نکات مثبت را مطرح می کنند و از بیان نقاط ضعف طفره می‌روند که این موضوع نیز قابل قبول نیست و به نوعی چابلوسی محسوب می شود.

    نماینده کرمان با اشاره به نقدهای منصفانه کمیسیون اقتصادی از عملکرد دولت افزود: کاهش نرخ تورم و بدست آوردن سهمیه تولید نفت جمهوری اسلامی در اوپک از نقاط مثبت عملکرد دولت یازدهم بوده است.

    پورابراهیمی داورانی افزود: افزایش سهم نفت در بودجه عمومی سال 96 یکی از ضعف های دولت در حوزه اقتصادی بوده که مغایر با سیاست‌های کلی است.

    وی ادامه داد: در مبازره با قاچاق کالا و ارز عمکلرد دولت قابل قبول نیست، با وجود اینکه دولت بیان می‌کند 13 میلیارد دلار میزان قاچاق کاهش یافته و به دلیل اینکه این رقم در تراز ارزی  کشور و عدم کاهش سرانه مصرف مشخص نیست، نتیجه این اقدام در اقتصاد مشهود نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی