عصر بازار

برای خروج از اتحادیه اروپا؛

انگلستان آماده پرداخت ۴۰ میلیارد یورو غرامت شد

عصر اعتبار- روزنامه ساندی تلگراف با ذکر ۳ منبع بی‌نام گزارش داد که انگلستان آماده می‌شود تا ۴۰ میلیارد یورو (معادل ۴۷ میلیارد دلار) را به عنوان بخشی از توافق خود برای ترک اتحادیه اروپا پرداخت کند.

انگلستان آماده پرداخت ۴۰ میلیارد یورو غرامت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، روزنامه ساندی تلگراف با ذکر 3 منبع بی‌نام که در مورد استراتژی خروج انگلستان مطلع بودند، گزارش داد که انگلستان آماده می‌شود تا 40 میلیارد یورو (معادل 47 میلیارد دلار) را به عنوان بخشی از توافق خود برای ترک اتحادیه اروپا به این اتحادیه پرداخت کند.

    اتحادیه اروپا مبلغ 60 میلیارد یورو را برای ترک انگلستان پیشنهاد داده و درخواست کرده قبل از این‌ که مذاکرات در مورد مسائلی مانند توافقات تجاری آینده آغاز شود، موضوع بدهی‌های انگلستان حل‌وفصل شود.

    این روزنامه اشاره کرد که مقامات انگلستان احتمالا پیشنهاد می‌دهند که سالی 10 میلیارد یورو را به مدت 3 سال پس از ترک اتحادیه اروپا در مارچ 2019، پرداخت کنند و سپس مبلغ پرداختی خود را در کنار مذاکرات مفصل تجاری، نهایی کنند.

    این روزنامه اضافه کرد که این پرداخت‌ها تنها به عنوان بخشی از توافقی که شامل قراردادهای تجاری باشد صورت خواهد گرفت.

    این روزنامه به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت انگلستان که نام او را ذکر نکرد گفت: ما می‌دانیم موضع اتحادیه اروپا 60 میلیارد یورو است اما آخرین رقم آنها در واقع 50 میلیارد یورو است. مبلغی که ما تمایل داریم به آنها بپردازیم نزدیک 30 میلیارد دلار است اما در واقع آمادگی داریم تا در مبلغ 40 میلیارد یورو توافق کنیم، هرچند سیاست‌مداران و عموم مردم هنوز به این مقدار رضایت داده‌اند.

    درصورتی‌که انگلستان نتواند با اتحادیه اروپا به توافق برسد، روابط تجاری انگلستان و اتحادیه اروپا طبق قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود که به هر دو طرف اجازه می‌دهد که برای کالاها تعرفه وضع کنند، ورود و خروج کالا را کنترل کنند. البته این شرایط بسیاری موارد و مسائل دیگر را حل نشده باقی می‌گذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو