عصر بازار

کمک ۹۹۰ میلیاردی مردم به مددجویان بهزیستی در سال گذشته

عصر اعتبار- قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: پس از این همه تولید اتومبیل چه کسی پاسخ گوی ضایعه نخاعی و تصادفات خواهد بود؟ در حالی که باید اینگونه کارخانه‌ها در کنار تولیدات خود مسئولیت اجتماعی را نیز بپذیرند.

کمک ۹۹۰ میلیاردی مردم به مددجویان بهزیستی در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدعلی کوزه گر امروز در نشستی خبری با تاکید بر اینکه نقش پذیری مسئولیت اجتماعی در دنیا جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، اظهار کرد: باید بستر لازم را برای ایفای این نقش مهم و اساسی در همه آحاد جامعه و همه سازمان‌ها و نهادها فراهم و آن‌ها را به این امر مهم ترغیب کنیم.

    وی افزود: وقتی می‌توانیم در جامعه تولیدگر باشیم که خریدارانی وجود داشته باشد که از سلامت اجتماعی برخوردار باشد، پس باید برای داشتن جامعه‌ای سالم تلاش کنیم و همه در قبال جامعه و سلامت آن مسئول هستیم.

    قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه فرهنگ و تمدن ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و همچنین دین اسلام نیز ما را به کارهای خیر و درست فراخوانده است، گفت: فرهنگ ملی ما پندار نیک را توصیه کرده است و در پی آن گفتار نیک خود نوعی نیکوکاری است که به کردار نیک می‌رسد.

    کوزه گر با اشاره به اینکه بخشی از مسئولیت اجتماعی رسانه با کمک و فعالیت در کارهای بهزیستی انجام می‌شود، افزود: هدف نیکوکاری کمک‌های نقدی زیاد نیست بلکه حتی با مقادیر کم نیز می‌توان گام‌هایی در این راه برداشت و این مفهوم خیر جمعی است.

    وی با بیان اینکه نسبت کمک مردم نسبت به کاری که دولت انجام می‌دهد رو به افزایش است، اظهارکرد: خدمات و کمک‌ها تنها ریالی نیست بلکه کمک‌های غیر نقدی نیز انجام می‌شود.

    قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اعتبارات کل سازمان 2800میلیارد تومان در سال است، گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی در سال گذشته حدود 990 میلیارد تومان بوده است که 560 میلیارد تومان آن کمک‌های نقدی بوده است که هیچ مقدار از آن وارد سازمان بهزیستی نمی‌شود و مستقیما به مردم و مراکز می‌رسد.

    کوزه گر با اشاره به اینکه سامانه 193 در کل کشور فعالیت دارد که اصفهان آغازگر این فعالیت بوده است، اظهار کرد: خدمات ویژه شهری 193 راهی برای جمع آوری کمک‌های خیرین برای مراکز است و شماره 90190 بانک ملت و شماره *7*70# از راه‌هایی دیگر برای کمک‌های نقدی مردم به این سازمان است.

    وی با تاکید بر اینکه باید تمام نهادها و مراکز را از مسئولیت اجتماعی خود آگاه کنیم، افزود: پس از این همه تولید اتومبیل چه کسی پاسخ گوی ضایعه نخاعی و تصادفات خواهد بود؟ پس از هر گونه ضایعه نخاعی بهزیستی باید به این دسته از معلولان کمک کند در حالی که باید اینگونه کارخانه‌ها در کنار تولیدات خود مسئولیت اجتماعی را نیز بپذیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی