عصر بازار

پرداخت ۶۷۵ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران

عصر اعتبار- رشد اقتصادی و توسعه کشورها بدون داشتن صنعت بیمه ای قوی و توانمند امکان پذیر نیست.

پرداخت ۶۷۵ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایرنا , مدیرکل بیمه ایران استان ایلام با اشاره به اینکه 156 مرکز درمانی در استان ایلام با این بیمه طرف قرارداد هستند، گفت: 675 میلیارد ریال خسارت پارسال به بیمه گذاران این شرکت در استان پرداخت شده است.

    156 مرکز درمانی در استان ایلام با بیمه ایران قرارداد دارند

     عیسی میرزایی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: شرکت بیمه ایران بنا بر سیاست های اصل 44 قانون اساسی و تاکید رهبر معظم انقلاب ماهیت حاکمیتی و دولتی آن پابرجا مانده و تمامی این شرکت ها نیز زیر نظر بیمه مرکزی ایران و سیاست های تعیین شده فعالیت می کنند.

    وی افزود: فعالیت بیمه ایران در ایلام نیز با وجود سابقه تشکیل 80 ساله در کشور از سال 57 آغاز شد و هم اکنون 70 نمایندگی شبکه فروش در سراسر استان دارد.

    مدیرکل بیمه ایران استان ایلام ادامه داد: این شرکت طی سال گذشته 107 هزار و 594 فقره بیمه نامه صادر کرده که در مقایسه با سال ماقبل از رشد 27 درصدی برخوردار است ، ضمن اینکه در زمینه تعداد پرونده های تشکل خسارت شاهد رشد 19 درصدی و از نظر مبلغ پرداختی خسارت 29 درصد رشد داشته ایم.

    میرزایی با اشاره به اینکه پارسال 638 هزار و 82 فقره سند خسارت در استان تولید شد و بیش از 200 هزار نفر از جمعیت استان از خدمات این بیمه استفاده کرده اند، یادآور شد: شعب بیمه ایران در شهرستان های مختلف استان سال گذشته 675 میلیارد ریال خسارت را به مشتریان پرداخت کرده اند.

    وی ادامه داد: بیش از 50 درصد مبلغ خسارت پرداخت شده در حوزه درمان بوده و مابقی در حوزه‌هایی همچون تصادفات ، مهندسی ، مسئولیت و طرح های عمرانی بوده است ، ضمن اینکه تمامی آرای صادره از سوی محاکم قضایی مبنی بر پرداخت خسارت طی سال 95 اجرایی شده‌اند.

    مدیرکل بیمه ایران استان ایلام ارائه خدمت به جامعه ایثارگران را از مهم ترین اولویت های این شرکت برشمرد و اضافه کرد: 40 هزار نفر از خانواده های شهدا ، ایثارگران و جانبازان استان زیرپوشش خدمات بیمه ایران قرار دارند.

    میرزایی برقراری سیستم درمان الکترونیک (سدا) را از طرح های اجرا شده طی سال گذشته این شرکت عنوان کرد که بر این اساس ارائه خدمت تنها از طریق کد ملی انجام شده و زمینه سرعت بخشی در خدمات رسانی و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی را فراهم می کند.

    وی گفت: زمان پرداخت خسارت به پرونده های تشکیل شده هم اکنون به کمتر از 10 روز رسیده درحالیکه این مقدار در سالیان گذشته بیش از 2 ماه طول می کشید.

    مدیرکل بیمه ایران استان ایلام یکی از مهم ترین مشکلات استان را آگاهی نداشتن عموم مردم از مزایای استفاده از خدمات بیمه دانست و افزود: بیش از 90 درصد منازل شخصی مردم استان فاقد بیمه نامه معتبر هستند و همین عامل باعث شد در جریان زلزله آبدانان و دهلران خسارت چندانی به حادثه دیدگان پرداخت نشود و تنها حدود چهار میلیارد ریال از سوی این شرکت پرداخت شده است.

    وی نداشتن بیمه نامه معتبر ساختمان های دولتی استان را نیز از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور به وزیر کشور تمامی ارگان های دولتی موظف هستند اموال منقول و غیر منقول خود را بیمه کنند ولی حدود 70 درصد ساختمان های دستگاه های اجرایی استان هم اکنون از بیمه نامه معتبر برخوردار نیستند.

    میرزایی ضریب نفوذ بیمه در کشور را بیش از 2 درصد عنوان کرد در حالیکه در استان پایین تر از میانگین کشور و حدود یک درصد است و باید بیش از پیش در زمینه فرهنگ استفاده از خدمات بیمه ای میان مردم تلاش شود که در این میان نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مخاطبان بسیار تعیین کننده است.

    وی بیمه و اقتصاد را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و تاکید کرد: رشد اقتصادی و توسعه کشورها بدون داشتن صنعت بیمه ای قوی و توانمند امکان پذیر نیست.

    مدیرکل بیمه ایران استان ایلام ادامه داد: با وجود صنایع بزرگ و مادری همچون نفت ، گاز و پتروشیمی و پیمانکاران بزرگ و زیرساخت های مخابراتی در استان ولی مدیران این نهادها امور مربوط به بیمه خود را در سایر استان ها انجام می دهند در حالیکه اگر از خدمات شرکت های بیمه ای ایلام استفاده کنند ، ضمن گردش مالی بیشتر این شرکت ها زمینه ارائه خدمات مناسب تر به مردم ایلام فراهم خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه 80 درصد موتورسیکلت‌ها در استان بیمه نیستند گفت: تا پایان شهریور موتورسیلکت ‌ها و ادوات کشاورزی که به دلیل همراه نداشتن بیمه‌نامه جریمه شده‌اند، بخشوده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو