عصر بازار

مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی:

تمام مزایای بیمه‎ای به جز بیمه بیکاری به اتباع خارجی تعلق می‎گیرد

عصر اعتبار- اکثر اتباع خارجی که بیش از ۲۰ سال در کشورمان اقامت دارند و تاکنون نیز به کشورشان بازگشت ننمودند و سابقه کار دارند به علت تحت پوشش قرار نگرفتن بیمه، هیچ گونه حقوقی به آنها تعلق نگرفته است.

تمام مزایای بیمه‎ای به جز بیمه بیکاری به اتباع خارجی تعلق می‎گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین جودکی در نشستی با مدیر و کارکنان تامین اجتماعی استان البرز بر چگونگی اجرای برنامه تحت پوشش بیمه قرار دادن اتباع خارجی مقیم استان البرز بحث و تبادل نظر کرده و در جهت استفاده مطلوب از مزایای بیمه تأمین اجتماعی همانند افراد ایرانی تأیید کرد.

    مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و از جمله اتباع خارجی از تمامی خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی، غرامت دستمزد ایام بیماری خدمات درمانی در مراکز ملکی و طرف قرارداد بهره مند می شوند.

    به گفته مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی: تمام مزایای بیمه‎ای به جز بیمه بیکاری به اتباع خارجی تعلق می‎گیرد.

    وی افزود: یکی از مشکلات و معضلات جدی بکارگیری خارج از ضوابط اتباع خارجی توسط کارفرما به طور غیرمجاز و غیرقانونی، بحث صدمات و اتفاقات در حین فعالیت و کار است که منجر به محکومیت کارفرمایان از سوی محاکم قضائی بواسطه شکایت شاغلان اتباع خارجی است.

    مدیر کل اتباع خارجی سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: اکثر اتباع خارجی که بیش از 20 سال در کشورمان اقامت دارند و تاکنون نیز به کشورشان بازگشت ننمودند و سابقه کار دارند به علت تحت پوشش قرار نگرفتن بیمه، هیچ گونه حقوقی به آنها تعلق نگرفته است.

    وی اضافه کرد:  با توجه به مزایای تحت پوشش قرار گرفتن شاغلین و به جهت جلوگیری از ضرر و زیان دو طرفه کارفرما و کارکنان، با همکاری ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان ها، طرح بیمه تأمین اجتماعی را گسترش خواهیم داد.

    سلامی مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز نیز در این جلسه درخصوص بیمه اتباع خارجی اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبت و اساسی سازمان تامین اجتماعی به بیمه اتباع خارجی مقیم ایران و بیمه ایرانیان مقیم خارج کشور است.

    وی با بیان اینکه  استان البرز یکی از استانهای پذیرای تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی است، گفت: برای پوشش بیمه این افراد نیازمند برنامه ریزی اصولی و همکاری بین بخشی هستیم.

    وی افزود: با تعامل بین بخشی می توان به نحو مناسب و در زمان صدور مجوز اشتغال و اقامت برای اتباع خارجی امکان بهره مندی آنان از خدمات تأمین اجتماعی را فراهم نمود.

    سلامی افزود: باورهای دینی و هنجارهای اخلاقی و انسانی ما را موظف می کند تا به بیمه اتباع بیگانه توجه ویژه داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی