عصر بازار

سایه بهبود فرصت‌های شغلی آمریکا بر سر طلا

عصر اعتبار- انتشار گزارش قوی از فرصت‌های شغلی آمریکا هنوز فشار خود بر طلا را حفظ کرده است و این فلز گران‌بها فاصله چندانی با کمترین قیمت ۲ هفته گذشته ندارد.

سایه بهبود فرصت‌های شغلی آمریکا بر سر طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، از آنجایی که دلار با انتشار گزارش فرصت های شغلی آمریکا وضعیت خوبی پیدا کرده است، قیمت طلا در نزدیکی کمترین قیمت 2 هفته باقی مانده است.

    ارزش دلار با انتظار برای انجام سیاست‌های انقباضی در آمریکا، وضعیت بهتری پیدا کرده است. انتظار برای اجرای این سیاست ها با انتشار گزارش قوی فرصت‌های شغلی در این کشور قوت گرفته است.

    ریچارد شو، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری در چین گفت: «گزارش فرصت‌های شغلی بسیار خوب بود؛ طلا تحت فشار قرار گرفته است.»

    «چندان بی‌ثباتی‌های ژئوپلتیکی دیگری در جهان وجود ندارد؛ به همین دلیل است که رفتار فرار از ریسک در حال فروکش کردن است و وضعیت طلا خوب نیست.»

    طلا همواره در زمان‌های وجود بی ثباتی‌های سیاسی و مالی، به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

    هر اونس طلا با 1.07 دلار کاهش 1257.81 دلار فروخته شد. طلا در روز جمعه به کمترین قیمت در 2 هفته گذشته برابر با 1254 دلار در هر اونس رسید و نخستین هفته کاهشی در 4 هفته گذشته را ثبت کرد.

    ارزش بازارهای بورس امروز بالا رفت درحالی‌که دلار وضعیت ملایمی داشت و بیشتر افزایش‌هایی که در اثر گزارش قوی فرصت‌های شغلی کسب کرده بود را حفظ کرد.

    هر چه ارزش دلار بیشتر می‌شود، قیمت طلا برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌شود. در عین حال، افزایش نرخ بهره به افزایش ارزش اوراق قرضه و کاهش تقاضا برای طلا می‌انجامد.                

    کارفرمایان امریکایی در جولای بیش از انتظار کارگر استخدام کردند و میزان دستمزدها را نیز افزایش داده اند که این وضعیت می‌تواند فدرال رزرو را بر آن دارد تا سیاست‌های انقباضی خود را آغاز کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی