عصر بازار

رییس اتاق اصناف ایران:

اتاق به دنبال حذف مالیات بر ارزش افزوده نیست

عصر اعتبار- رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اتاق اصناف به دنبال حذف مالیات بر ارزش افزوده نیست، افزود: هدف ما اصلاح ساختار نظام مالیات بر ارزش افزوده است.

اتاق به دنبال حذف مالیات بر ارزش افزوده نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «علی فاضلی» در حاشیه همایش روسای اتحادیه آهن فروشان سراسر کشور گفت: در سال های اخیر به دلیل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شاهد ناهماهنگی در بین اتحادیه ها بودیم و این امر موجب اعتراض اتحادیه آهن فروشان قرار گرفت.

    وی افزود: ایراد اصلی در نظام جامع مالیاتی کشور سوء برداشت های در بدنه اجرایی است و سعی داریم اینهارا برطرف کنیم.

    فاضلی تصریح کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده، ظرف ٢ ماه آینده در مجلس مطرح می شود و با اصلاح آن مشکلات بنگاه ها و کارآفرینان حل و به نقاط قوت آنها تبدیل می شود و علاوه بر آن در شفاف سازی نظام مالیاتی و بودجه عمومی کشور کمک می کند.

    وی درباره اصلاحات این قانون گفت: از مواد اولیه وارداتی تا تولید نهایی در چند ایستگاه مالیات اخذ می شود که قابل قبول نیست و همچنین اصلاح دیگر درخصوص اخذ مالیات از سرمایه و دارایی ثابت است همچون طلایت که معمولا نباید از کل مالیات برارزش افزوده اخذ شود بلکه بایداز سود باشد.

    وی با تاکید براینکه این اصلاحات به نفع مجموعه اقتصادی کشور است افزود:اتاق اصناف ایران به دنبال حذف مالیات بر ارزش افزوده نیست بلکه به دنبال اصلاح ساختار است و اینکه تنها در یک ایستگاه مالیات برارزش افزوده اخذ شود تا باعث فرار سرمایه و انتقال آن به سمت دلالی نباشد.

    رئیس اتاق اصناف ایران درباره اصلاح نظام صنفی نیز گفت: اصلاح قانون نظام صنفی در مراحل پایانی خود قرار دارد و به دولت ارائه می شود و بعد دولت این قانون را به مجلس ارائه می کند.

    وی بیان کرد: مقرر شده دولت کمیسیون خاصی برای تصویب اصلاح این قانون تشکیل دهد و اصلاحات در جهت تقویت بنگاه های متوسط و کوچک و بنگاه های تولیدی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی