عصر بازار

خطوط اعتباری با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق راه اندازی می شود

عصر اعتبار- رئیس گروه کارشناسی تامین مالی بین الملل بانک توسعه صادرات ایران از راه اندازی خطوط اعتباری با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق خبر داد.

خطوط اعتباری با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، داریوش یوسفی در نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات ایران در هتل بادله ساری اظهار کرد: 120 کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد و اسپانیا، فرانسه، آلمان، ترکیه، روسیه، اتریش، بلژیک، ایتالیا، چین، ژاپن، عراق و عمان جزو کارگزاری های فعال این بانک به شمار می روند.

    وی گفت: خطوط اعتباری با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق نیز در حال حاضر راه اندازی شده است.

    یوسفی خاطرنشان کرد: واردات کالاهای اساسی و مواد و اولیه از جمله دارو از طریق این خط اعتباری ضروری بوده  که این تسهیلات با نرخ چهار درصد است که 2 درصد آن را این بانک با حمایت دولت ،به مشتریان تخفیف می دهد

    وی افزود: از جمله کارهای بانک توسعه صادارات تامین مالی در حوزه صادرات برای کالا و خدمات، سرمایه گذاری در طرح ها و پیمانکاری ها و در حوزه واردات  بوده که از محل منابع بانک و منابع خارجی صورت می گیرد.

    به گزارش ایسنا، حبیب احمدی مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران نیز یادآور شد: این بانک با هدف تسهیل و توسعه صادرات غیرنفتی در کشور در 25 سال گذشته تاسیس شده و در پرداخت تسهیلات به صادر کنندگان استان محدودیتی ندارد.

    وی با اشاره به این نکته که نرخ سود تسهیلات ریالی در این بانک 16 تا 18 درصد است، گفت: این بانک حمایت ویژه ای از شرکت های صادراتی از جمله شرکت های دانش بنیان به ویژه تخفیف هایی برای نرخ سود تسهیلات در نطرگرفته است.

    احمدی افزود: بانک توسعه صادرات همگام با برنامه های اقتصادی دولت در جهت افزایش میزان صادرات غیر نفتی خدمات خود را از جمله با طرح های نرخ سود تسهیلات پایین و همکاری با صندوق توسعه ملی گسترش داده است.

    مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: تسهیلاتی نیز از محل صندوق توسعه ملی شامل 2 قرارداد ارزی 500 میلیون دلاری و یکصد میلیون یورویی نیز برای پرداخت به شرکت های صادراتی ارائه خواهیم داد.

    حامدگر جستانی، مدیر بانک توسعه صادرات مازندران نیز در این جلسه یادآور شد: صادر کنندگان مازندران از جمله مشتریان متعهد این بانک هستند و تاکنون هیچ معوقه ای به بانک ندارند.

    وی افزود: بانک توسعه و تعاون در استان مازندران هزار و 200میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی شرکت های صادراتی طی سال 95 رائه داده  این رقم نسبت به سال 40،94درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی