عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با خبرنگاران

با گسترش شبکه های اجتماعی، نقش رسانه پر رنگ تر شده است

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی در دیداری صمیمانه با خبرنگاران حوزه بیمه، ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار از توجه آنان به حوزه بیمه قدردانی کرد.

با گسترش شبکه های اجتماعی، نقش رسانه پر رنگ تر شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»، همتی در این نشست از افزایش ذخایر بیمه های زندگی و غیر زندگی شرکت های بیمه در سال گذشته به 29 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: نظارت خوبی بر وضعیت ذخایر شرکتهای بیمه شد و مطمئنا در سال آینده وضعیت شرکت های بیمه بهترخواهد داشت.
    وی افزود: طى یکسال گذشته صنعت بیمه علی رغم حوادث تلخ زیادی همچون قطار سمنان، پتروشیمی بوعلی، ساختمان پلاسکو و اخیرا معدن یورت، ودهها هزارحادثه دیگر بدون هیچ مشکل خسارات را پرداخت کرد که این نشان از توانمندی صنعت بیمه دارد.
    همتی، با اشاره به عبور بیمه شخص ثالث از بحران واجراى تدریجى مفادقانون جدید بیمه شخص ثالث و همکاری شرکت های بیمه در اجرای قانون گفت: متاسفانه درسه سال گذشته خسارات بیمه درمان به دلیل بالارفتن شدید تعرفه ها از یک طرف و ارایه نرخ های غیر فنی توسط شرکتها براى جذب پرتفوبه شرکت های بیمه زیان وارد کرد که با هماهنگی های صورت گرفته از سوی سندیکا و شرکت های بیمه درحال کنترل آن هستیم.
    رئیس کل بیمه مرکزی از رشد بیمه های عمر در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه شرکت های بیمه در این راستا فعالیت های خوبی داشتند و مردم نیز تا حدودی با مزایای این بیمه  آشنا شدند و از ان استقبال کردند.
    وی در ادامه گفت:صندوق های بازنشستگی اختیاری نیز باید به نحوى باشدتا در6 قالب بیمه های زندگی بتوان بر آنها نیز نظارت داشت و با توجه به نقش فعلی بیمه مرکزی، میتواند به عنوان نهاد ناظر آنها وارد عمل شود.
    وی در خصوص نقش مدیریت ریسک در واگذاری ریسکهاى بیمه اى به شرکتهاى بیمه خارجى گفت: قطعا در ریسک های بزرگ که پوشش آن از توان صنعت بیمه کشور خارج است، مدیریت ریسک از ارکان اساسی به حساب میاید چرا که شرکت های بیمه خارجی تا اطلاعات کافی از ریسک و نرخ آن نداشته باشند اقدام به پذیرش نمی کنند ما درکشورمان درمورد مدیریت ریسک مشکل جدى داریم  و به همین منظور همایش سالیانه بیمه و توسعه امسال با محور مدیریت ریسک برگزار می شود.
    وی در ادامه گفت: عدم توجه به مدیریت ریسک بخشى ازذات اقتصاد وبنگاه دولتى است وبا حرکت به سمت خصوصی سازی و افزایش سهامداران خصوصی به تبع مدیریت ریسک دربنگاههابیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.
    همتی دفاع از حقوق صنفی نمایندگان بیمه و کارگزاران را از برنامه های بیمه مرکزی اعلام کرد و گفت: توزیع درامد میان نمایندگان و کارگزاران باید عادلانه تر شود، همچنین در حال حاضر فروش بیمه بتدریج با استفاده ازشیوه هاى نوین وITمحور میشود و این همت شرکتهاى بیمه وشبکه فروش را می طلبد تا خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند و سندیکای بیمه گران ایران هم ماموریت یافته است برای این مهم راهکارهای اجرایی ارائه دهد.
    وی در پایان مجددا برنقش رسانه ها وخصوصا خبرنگاران درتبیین اقدامات دولت ونیز انعکاس نظرات وخواسته هاى مردم براى اصلاح امور تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی