عصر بازار

معوقات بانکی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید

مؤسسه مالی غیرمجاز مطرح نداریم

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وضعیت ۳ موسسه مالی غیرمجاز در کشور تعیین تکلیف شدند، گفت: دیگر در بازار پولی‌مان موسسه غیرمجاز مطرحی نداریم که نگران آن باشیم و بازار غیر متشکل پولی که بحثش را می کردیم کاملا منتفی شد.

مؤسسه مالی غیرمجاز مطرح نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج اظهارداشت: به موسسه ثامن الحجج خط اعتباری اختصاص داده‌ایم و اعتباراتی که تا کنون به سپرده گذاران پرداخت کرده ایم از محل همین خط اعتباری بوده است.

    وی در ادامه افزود: تا سپرده 35 میلیون تومان را همان اول پرداخت کرده‌ایم، همچنین در مرحله دوم سپرده‌های تا سقف 100 میلیون تومان را در یک بازه زمانی مشخص پرداخت می‌کنیم و همچنین در مراحل بعد سپرده‌های 200 و 300 میلیون تومانی هم در یک فاصله زمانی مشخص پرداخت می‌شود و این برنامه ها در حال انجام است، از سوی دیگر همزمان دارایی های این موسسه شناسایی و ارزیابی می شود و متناسب با آن دارایی‌ها در آینده با مابقی طلبکاران تسویه می‌شود.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: برای 3 موسسه مالی غیرمجازی که در کشور وجود داشتند اخیرا برای آن ها تصمیم گیری شد و دیگر در بازار پولی‌مان موسسه غیرمجاز مطرحی نداریم که نگران آن باشیم، بازار غیر متشکل پولی که بحثش را می کردیم کاملا منتفی شد.

    سیف در پاسخ به این سوال که میزان معوقات بانکی به چه میزان رسیده است؟ گفت: نسبت افزایش معوقات بانکی از 14.5 درصد به 11.5 درصد به ارزش حدود 100 هزار میلیارد تومان است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال شاهد تک نرخی شدن نرخ ارز خواهیم بود یا خیر بیان کرد: نباید تابع این مسائل تبلیغاتی شد باید کارشناسانه مطمئن شویم که پایدار بماند، در حال آماده سازی مقدمات آن هستیم و انشالله اجرایی می شود.

    رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که اینکه می گویند مشکل انجام اینکار مشکل در روابط بانکی است، صحیح بوده یا خیر تصریح کرد: بله روابط بانکی است البته به تدریج گشایش هایی دارد صورت می گیرد و به محض اینکه به وضعیت مورد نیاز برسد قطعا اینکار را انجام می دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی