عصر بازار

ربیعی:

ایران امکان جذب یک میلیون گردشگر سلامت با ۷میلیارد دلار ارزآوری دارد

عصر اعتبار- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران می تواند سالیانه پذیرای یک میلیون گردشگر سلامت با هفت میلیارد دلار ارز آوری باشد، گفت: سالیانه ۵۰ میلیارد دلار از طریق گردشگری(توریسم) پزشکی عاید کشورها می شود.

ایران امکان جذب یک میلیون گردشگر سلامت با ۷میلیارد دلار ارزآوری دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی شامگاه سه شنبه در همایش تخصصی ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پزشکی تامین اجتماعی که با حضور نمایندگان 32 کشور خارجی در هتل هما برگزار شد، افزود: مهمترین مزیت ایران در گردشگری پزشکی ارزان بودن خدمات پزشکی نسبت به کشورهای دیگر است.
    وی اظهار داشت: ایران کشوری است که دارای رتبه پنجم دنیا از لحاظ دارا بودن صدها جاذبه تاریخی،تفریحی، فرهنگی ، طبیعی و گردشگری است که هرکدام از این جاذبه ها به تنهایی می تواند عامل مهمی برای جذب تعداد زیادی گردشگران خارجی باشد.
    وی ادامه داد: با اینکه ترکیه در مقایسه با ایران دارای جاذبه های کمتری است اما حدود 12برابر ایران در جذب گردشگران خارجی موفق عمل کرده است.
    ربیعی معتقد است، توریسم درمانی در ایران با وجود کیفیت بالای خدمات درمانی و قیمت ارزان به علت نبود تبلیغات مناسب هنوز نتوانسته جایگاه خود را بیابد.
    به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چالش اصلی فرآروی گردشگری درمانی ایران نبود مدیریت یکپارچه در این حوزه است و از آنجایی که چنین ایده هایی در ایران به طور تقریب نو تلقی می شود، به نظر می رسد تهیه طرحی که بتواند به شکل همه جانبه به این موضوع بپردازد و تجارب دیگر کشورها را مطالعه کند در سیاستگذاری برای جذب گردشگر در این حوزه موثر خواهد بود.
    وی با بیان اینکه ایران با 80میلیون نفر جمعیت در ردیف یکی از کهن ترین کشورهای جهان قرار دارد، افزود: ایران از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی، آب و هوایی و باستانی به ترتیب در رتبه های دهم،پنجم و چهارم جهان قرار دارد.
    ربیعی در ادامه افزود: ایران در افق 1400 یکی از قطب های اصلی گردشگری سلامت در منطقه خواهد بود و از رهگذر آن نه تنها از خروج ارز جلوگیری خواهد شد بلکه فرصتی مناسب برای ارز آوری خلق خواهد کرد.

    **چالش های توریسم سلامت در کشور
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبود استراتژی و تولیت مشخص گردشگری سلامت، نبود نظام جامع گردشگری، کمبود زیر ساخت ها و نبود سیستم نظارتی مدون و قدرتمند را از چالش های توریسم سلامت در کشور عنوان کرد.
    ربیعی تاکید کرد: فقط ساخت بیمارستان برای جذب گردشگر پزشکی کافی نیست، بلکه باید زیر ساخت های دیگر نظیر حمل و نقل، محل اقامت، هتلینگ و سایر بخش ها هم برای جذب گردشگر پزشکی آماده باشد.

    **مزیت های گردشگری پزشکی
    وی کم هزینه بودن و پردرآمد بودن گردشگری پزشکی، امنیت بالای کشور، وجود پزشکان مجرب ،برخورداری از مراکز درمانی و کادر درمانی مجرب ، وجود چشمه های آب گرم و وجود گنبدهای نمکی ،دریاچه های آب شور و امکانات لجن درمانی را از دیگر مزایای گردشگری پزشکی در ایران عنوان کرد.

    **پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر پزشکی داریم
    «عبدالرضا عزیزی» رئیس کمیسیون پزشکی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: ایران امکانات بسیار خوبی در زمینه جذب گردشگر پزشکی دارد .
    وی افزود: 13 سال بود هتل هما در شهر مشهد نیاز به بازسازی برای راه اندازی داشت که خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی توانست در کمتر از 2 سال با یک چهارم هزینه ساخت هتل آن را راه اندازی کند.
    عزیزی گفت: وقتی که قرار شد چینی ها هتل آزادی را راه اندازی کنند این کار در مدت هشت سال و با چهار برابر قیمت انجام شد.
    نماینده مردم شیروان با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم می توانیم، گفت: در ایران امکانات پزشکی خوبی داریم که اگر مدیریت کنیم می توانیم از آنها بهره ببریم.
    وی بااشاره به اینکه بهترین تبلیغ برای هر کاری ،درست کار کردن است، در پایان تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس تمام توان خود را برای حمایت از گردشگری پزشکی در کشور مبذول می دارد.
    در این مراسم از تمبر یادبود گردشگری پزشکی و بسته های (پکیج) بیمارستانی گردشگری پزشکی رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی