عصر بازار

خرید تضمینی گندم به ۸.۴ میلیون تن رسید

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۸ میلیون و ۳۶۵ هزارتن گذشت، گفت: تاکنون میزان خرید کلزا ۲۹۰ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

خرید تضمینی گندم به ۸.۴ میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، یزدان سیف میزان خرید تضمینی گندم را تاکنون ٨ میلیون و ٣٦٥ هزار تن اعلام کرد و اظهارداشت: ارزش این میزان گندم خریداری شده بیش از ١۰٢ هزار میلیارد ریال است که بالغ بر ٥۰ درصد مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.

    به گفته وی استان های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه، اردبیل و کردستان رتبه های اول تا ششم را در فروش گندم دارند.

    معاون وزیر جهاد تعداد مراکز خرید را ١٤٣٣ خرید و تعداد محموله های تحویل گرفته شده را یک میلیون و ٢١۰ هزار محموله عنوان کرد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید دانه روغنی کلزا را نیز 180 هزار تن اعلام کرد و گفت: استانهای گلستان، مازندران، خوزستان، فارس، اردبیل و قزوین رتبه های اول تا ششم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

    به گفته وی ارزش کلزای خریداری حدود 5 هزار و 100 میلیارد ریال بوده که قریب به 98 درصد آن یعنی حدود 5 هزار میلیارد آن ریال پرداخت شده است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه خرید گلرنگ در 3 استان اصفهان، فارس و سیستان و بلوچستان انجام می شود، اظهارداشت: تاکنون در مجموع 7 هزار و 585 تن گلرنگ خریداری کرده ایم که از این مقدار 7 هزار و 234 تن در فارس، 321 تن در اصفهان و 20 تن در سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی