عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران:

خبرنگاران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته‌ای برای تشخیص مشاغل خبرنگاری در مطبوعات و خبرگزاری‌ها برای استفاده از مزایای شغل سخت و زیان‌آور خبر داد و گفت: خبرنگاران مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

خبرنگاران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنا داریم تا بخشی از اشتغال هدف‌گذاری‌شده در سال 96 را از طریق گردشگری محقق کنیم، اظهار داشت:‌ مطالعات ما نشان داد از مجموع شغل‌های ایجادشده عمده‌اش در بخش خدمات بوده است به‌طوری که از این میزان بخش گردشگری به طور اعجاب‌انگیزی رتبه نخست را در سال 95 به خود اختصاص داده است.

    وی با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌هایمان برای ایجاد اشتغال در بخش گردشگری به طور کامل آماده نشده است، گفت: می‌توانیم در این زمینه علاوه‌ بر ایجاد بخش گردشگری سلامت برای بوم‌گردی گردشگران نیز سایت‌های مختلفی ایجاد کنیم و زنجیره گردشگری در کشور را تکمیل کنیم.

    ربیعی با اعلام این خبر که در سال 96 بیش از 120 هزار شغل در حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است، گفت: هم‌اکنون برای افزایش دانش و مهارت گردشگری نواقصی داریم که در حال رفع کردن آن هستیم تا به هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در این بخش برسیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری، افزود: ابتدا لازم است این روز را به خبرنگاران تبریک عرض کنم و معتقدم خبرنگاران برای شناخت ایران و حرکت سالم در زمینه اطلاع‌رسانی اثرگذار هستند.

    وی با اشاره به اینکه موضوع بیمه تأمین اجتماعی خبرنگاران در تفاهمی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل و فصل شده است، گفت: پیش از این بر اساس یارانه‌ای که تخصیص داده شده بود، بیمه صورت می‌گرفت و اکنون محدودیتی در این زمینه موجود ندارد.

    ربیعی درباره سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری ادامه داد: همه مشاغل و گروه‌های شغلی در صدا و سیما و سایر خبرگزاری‌ها و مطبوعات مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور نمی‌شوند؛ چراکه برخی افراد در بخش اداری مشغول به کارند و برخی مستقیماً  به کار خبرنگاری مشغولند.

    وزیر تعاون در این باره توضیح داد: کمیته‌ای تشکیل شده تا بر اساس آن مشاغل خبرنگاری را تشخیص دهد و بر اساس آن مزیت‌های مربوط به سخت و زیان‌آور به آنها تخصیص داده شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: تا با تقویت تشکل‌های صنفی خبرنگاری اقدامات مهمی را برای افزایش امنیت شغلی و تسهیل روند بیمه آنان سامان دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو