عصر بازار

وام روس‌نفت به ونزوئلا به ۶ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- غول نفتی روس‌نفت روسیه اعلام کرد حدود ۶ میلیارد دلار پیش پرداخت به شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا داشته و قصد ندارد به این زودی پیش پرداخت بیشتری انجام دهد.

وام روس‌نفت به ونزوئلا به ۶ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ونزوئلا که عضو اوپک است، برای بازپرداخت بدهی خود تحت فشار بوده و اقتصاد این کشور با تورم سه رقمی و کمبود مواد غذایی و دارو مواجه است.

    روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، در کنفرانسی با سرمایه گذاران اعلام کرد تا روز سه شنبه جمعا حدود 6 میلیارد دلار به PDVSA پرداخت کرده است که شامل 5.7 میلیارد دلار پرداخت و 245 میلیون دلار بهره است.

    این شرکت اعلام کرد بازپرداخت طبق برنامه پیش می‌رود و تا این تاریخ مجموعا 743 میلیون دلار از وام دریافتی بعلاوه 489 میلیون دلار بهره بازپرداخت شده است.

    بازپرداخت نهایی از طریق تحویل نفت و فرآورده‌های نفتی دقیقا طبق برنامه انجام خواهد گرفت و انتظار می‌رود بازپرداخت کامل تا پایان سال 2019 انجام شود و فعلا پیش پرداخت جدیدی برنامه ریزی نشده است.

    بر اساس گزارش رویترز، روسیه یکی از متحدان سیاسی نزدیک رهبران ونزوئلا به شمار می‌رود. ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در ژوئن اظهار کرده بود شرکتش به همکاری با ونزوئلا ادامه می‌دهد و هرگز این کشور را ترک نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی