عصر بازار

جهانگرد خبر داد

مذاکره با نظام بانکی برای پرداخت موبایلی

عصر اعتبار- رییس سازمان فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، بهبود فضای کسب‌وکار و توانمندسازی استارت‌آپ‌ها و مشارکت در توسعه محتوا را اولویت‌های سازمان فناوری اطلاعات در چهار سال گذشته اعلام کرد.

مذاکره با نظام بانکی برای پرداخت موبایلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نصرالله جهانگرد امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه در توسعه فناوری اطلاعات در کشور، رسانه حلقه تکمیلی است، گفت: امروز پس از یک دوره چهار ساله، چهار ماموریت که پیش روی ما بود را به نقطه بهره‌برداری رساندیم. اولین ماموریت نیز شبکه ملی اطلاعات بود. در حالی که در سال 1392 در کشور معضل دسترسی به دیتا داشتیم اما اکنون وجود محیط انتقال دیتا با سرعت خوب جزو حقوق مردم و کسب‌وکارها شده است.

    وی همچنین دولت الکترونیک را اولویت دیگر سازمان دانست و بیان کرد: موضوع دولت الکترونیک در دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات مورد توجه بود. ابتدا باید پروژه‌های زیربنایی انجام می‌شد که اکنون به اتمام رسیده که به معنای آغاز سرویس‌هاست.

    رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه نسخه موبایلی این خدمات فراهم شده، افزود: سرویس دولت همراه روی بستر دولت الکترونیک است. دستگاه‌هایی که نسخه موبایلی خود را کامل کردند کم نیستند اما به تدریج این کار تکمیل می‌شود.

    مذاکره با نظام بانکی برای پرداخت موبایلی

    جهانگرد همچنین با بیان اینکه با نظام بانکی مذاکراتی آغاز کرده‌ایم که پرداخت‌ها نیز روی این محیط موبایلی انجام شود، اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت‌های الکترونیک برای خدمات دولت از نظر استناد مالی مورد قبول است و اجازه می‌دهد پرداخت خدما تدولت به صورت الکترونیکی انجام شود. اکنون از سمت مردم موضوع دسترسی، مبادله دیتا و پرداخت و از سمت دولت آمادگی برای انجام پاسخگویی و ارائه خدمات و صنعت پرداخت فراهم شده است.

    وی با اشاره به دشوار بودن مسائل حقوقی پرداخت موبایلی بیان کرد: به دلیل نظام‌های حقوقی این کار دشوار بود. اکنون با کمک نظام اداری – استخدامی و دستگاه‌ها این امکان فراهم شده است. امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی از این خدمات را روی موبایل داشته باشیم.

    توانمندسازی شرکت‌های نوآور

    رییس سازمان فناوری اطلاعات بهبود فضای کسب و کار و توانمندسازی شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ را اولویت سوم سازمان دانست و افزود: این کار اکنون در حال انجام است و امیدواریم ظرفیتی فراهم شود که در سراسر کشور فرصت‌های شغلی جدید و توانمندسازی جوانان صورت بگیرد.

    جهانگرد با اشاره به صیانت از حقوق مردم در حوزه اینترنت بیان کرد: در حوزه عمومی جامعه و توانمندسازی شرکت‌ها و نهادها برای صیانت از حقوق مردم در حوزه اینترنت کارهای زیادی انجام شده است. مرکز ماهر نمونه‌ای از این خدمات است.   همچنین 36 مرکز آپا در دانشگاه‌های کشور داریم و 300 نفر از دانشجویان در سراسر کشور به صورت تخصصی در این زمینه کار می‌کنند و سرویس می‌دهند.

    مشارکت در توسعه محتوا

    وی همچنین ادامه داد: مشارکت در توسعه محتوا، سرویس و خدمات داده‌های مورد استفاده جامعه، توسعه موتور جستجو و ایمیل، گام‌های برداشته‌شده در زمینه تولید محتواست.   البته دامنه کار وسیع است، بخش سخت‌افزاری و معماری کامل شده و بخش نرم سرویس‌ها و خدمات هستند که باید تکمیل شوند.

    رییس سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: یکی از امکاناتی که دولت در اختیار ما گذاشت، توسعه کاربردی IT در کلیه بخشهای کشور بود. به ما اختیار یک سازمان توسعه داده شده که در حال فراهم کردن مقدمات هستیم و به زودی یک بازوی توسعه کسب و کار در صنعت IT برای کسب‌وکارها شکل می‌گیرد.

    فراهم شدن سرعت 100 مگی در برنامه ششم توسعه

    جهانگرد با اشاره به آمار دسترسی به موبایل و اینترنت اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 40 میلیون دسترسی به موبایل و حدود 12 میلیون خط ثابت داریم. همچنین مخابرات ابتکار فیبررسانی به خانه‌ها را آغاز کرده است.

    وی بیان کرد: برآورد داشتیم در برنامه پنجم توسعه به متوسط 2 و در برنامه ششم به سرعت 20 مگابیت بر ثانیه برای کابران برسیم. اما اکنون متوسط سرعت به بیش از 10 مگ رسیده و با این سرعت توسعه، در خلال برنامه ششم، ارتباطات 100 مگی را برای مبادلات ترافیک دیتا خواهیم داشت و این یعنی از نظر استانداردهای بین‌المللی در سطح خوبی هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو