عصر بازار

روسیه برای حذف از سوییفت آماده شد

عصر اعتبار- روسیه پس از وضع تحریم های تازه ضدروسی توسط آمریکا و احتمال اقدام های بیشتر، افزون بر بررسی کاهش وابستگی به دلار در نظام معاملات خارجی خود، برای شرایط حذف از نظام جهانی بین بانکی (سوییفت) نیز آماده شده است.

روسیه برای حذف از سوییفت آماده شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با تازه ترین شماره نشریه حیات بین المللی که متن آن روز چهارشنبه در پایگاه آنلاین این رسانه منتشر شده، اعلام کرد: مسکو در پاسخ به تحریم های ضدروسی جدید آمریکا، وابستگی اقتصادی به دلار را کاهش می دهد.
    وی ادامه داد: برنامه کاستن از میزان پرداخت های خارجی روسیه به دلار آمریکا در اولویت قرار می گیرد.
    ریابکوف اظهار کرد: اجرای چنین طرحی نتایج مثبت و منفی در اقتصاد روسیه پدید می آورد و همزمان در پاسخ به تحریم های ضدروسی، اقدام های لازم را برای جایگزینی بیشتر کالاهای تولید داخل به وارداتی افزایش می دهیم.
    روزنامه راسیسکایا گازتا نیز به نقل از آلکسی کودرین وزیر پیشین دارایی و رییس مرکز طراحی های راهبردی روسیه نوشت که مسکو ممکن است سال های طولانی زیر تحریم های غربی قرار گیرد و این مساله مانع رشد اقتصاد کشور و سرمایه گذاری ها خواهد شد.
    خانم الویرا نابولینا رییس بانک مرکزی روسیه نیز با توجه به احتمال گسترش فشارهای تحریمی علیه این کشور به سامانه مالی جهانی، گفت که همه شرایط برای ادامه فعالیت های مرتبط و پرداخت ها توسط بانک های روسی در صورت حذف روسیه از سامانه سوییفت فراهم شده است.
    بر خلاف انتظارها برای بهبودی روابط تخریب شده روسیه و آمریکا پس از پایان ریاست جمهوری باراک اوباما، دونالد ترامپ روز چهارشنبه مصوبه ضدروسی کنگره را امضا کرد که شامل سخت ترین تحریم ها علیه این کشور از جمله در عرصه همکاری های انرژی با اروپا به ویژه فروش گاز به قاره سبز است.
    طرح تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی که با آرای مطلق قانونگذاران آمریکایی (419 رأی موافق در برابر 3 مخالف) تصویب شد، در برگیرنده سلب اختیار فردی رییس جمهوری آمریکا برای لغو آن بود که ترامپ با امضای قانون این امتیاز را نیز واگذار کرد.
    با توجه به لزوم اخذ موافقت کنگره توسط رییس جمهوری آمریکا برای لغو یا کاهش احتمالی این تحریم ها در آینده، انتظار از بین رفتن زودهنگام اقدام های ضدروسی وجود ندارد، زیرا دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای حفظ و حتی افزایش این تدابیر علیه روسیه وحدت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو