عصر بازار

سود سهام عدالت به جیب چه کسانی خواهد رفت؟

عصر اعتبار- سود سهام عدالت در شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و تغییر شرایط خانوادگی چون طلاق، ازدواج، فوت و ... تاثیری بر روند دریافت سود نخواهد داشت.

سود سهام عدالت به جیب چه کسانی خواهد رفت؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، در حالی که طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 در کشور به اجرا در آمده که تخصیص سود سهام عدالت به مشمولان در زمان ثبت نام، بر مبنای تعداد افراد خانوار بوده و ازدواج،طلاق و فوت تاثیری در شرایط و مبلغ دریافت سود ندارد.


    بر این اساس زمان قانونی سهام عدالت در کشور 10 ساله بوده که ظرف این زمان از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود که با گذشت این زمان و تعیین شدن سود سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت، سود این سهام در شهریور ماه به حساب مشمولین واریز خواهد شد که رقم آن برای افرادی که صورتحساب خود را تا سقف یک ملیون تکمیل کرده باشند.


    شرط دریافت سود سهام عدالت ارائه شماره شبای شخصی و صحیح به سامانه سهام عدالت است و افرادی که تا پایان ماه جاری شماره حساب خود را ارائه ندهند در سری اول دریافت سود نخواهند بود و سود سهام این افراد به صورت امانت نزد سازمان خصوصی سازی خواهد ماند تا در سری بعدی به حساب شخصی افراد واریز شود.


    به علاوه برای پرداخت سود سهام عدالت، تمامی تغییرات اطلاعات هویتی و خانواری مشمولان سهام عدالت تا دی ماه سال گذشته در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد و مشمولان برای دریافت سود به جز وارد کردن شماره شبای صحیح، معتبر و مختص خود اقدام دیگری نباید انجام دهند.


    این در حالی است که تغییر تعداد خانوارها از جمله طلاق، اردواج، ازدواج مجدد، فوت و ... هیچ تاثیری در روند دریافت سود سهام عدالت نخواهد داشت زیرا سود سهام عدالت همانند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز نخواهد شد و سود سهام هر یک از مشمولین به صورت مجزا با توجه به ارائه شماره شبا و ثبت آن در سامانه به حساب شخص افراد واریز خواهد شد، در ای میان مشمولینی هستند که به سن قانونی نرسیده‌اند و این افراد نیز باید توسط ولی یا قیم شماره حساب دریافت و آن را به سامانه ارائه دهند زیرا در غیر این صورت سود به حساب سرپرست واریز نخواهد شد.


    همچنین در ظرف مدت 10 سال از گذشت طرح سهام عدالت تعدادی از مشمولین فوت شده‌اند که سود سهام این افراد نیز به وراث آن‌ها داده خواهد شد که هنوز زمان و نحوه دریافت سود این افراد مشخص نیست و به زودی از سوی سازمان خصوصی‌سازی به اطلاع خانوارهای متوفی خواهد رسید.


    گفتنی است با تغییر شرایط زندگی مشمولین از روستا نشینی به شهرنشینی، عضویت در کمیته امداد و یا مددجویان بهزیستی تغییری در سهامداری افراد، مبلغ و زمان دریافت سود سهام عدالت ایجاد نخواهد کرد و ملاک تنها داشتن برگه سهام ثبت شده است که در این میان افرادی هستند که با وجود داشتن برگه سهام امکان دریافت صورتحساب از سامانه را ندارند، زیرا این افراد ثبت نام خود را کامل نکرده‌اند و در شهریور ماه مشمول سود نخواهند شد، ولی در سری دوم ثبت برای دریافت سهام عدالت این افراد جز اولین نفرات خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو