عصر بازار

در بازار معاملات جهانی؛

دلار قدرت‌نمایی کرد

عصر اعتبار- شاخص بورس آسیا به دلیل ادامه روند تنش میان آمریکا و کره شمالی و تاثیر آن بر روی بازارهای جهانی مالی با کاهش روبرو شد؛ اما ارزش دلار در مقابل ارزهای اصلی جهان تقویت شد.

دلار قدرت‌نمایی کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه باز هم به دلیل ادامه تنش میان آمریکا و کره شمالی با روند نزولی روبرو شد؛ ضمن اینکه انتظار می رود بورس فوتسی لندن،  DAX آلمان و CAC فرانسه هم با کاهش شاخص روبرو شوند. 

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن یک درصد تنزل داشت و بورس «نیکی» ژاپن هم با یک دهم درصد افت شاخص کار خود را شروع کرد. 

    همچنین بورس «شانگهای» چین و «هنگ سنگ» هنگ کنگ هر کدام به ترتیب 1.1 درصد و 1.6 درصد روند کاهشی داشتند و بورس «کاسپی»  کره جنوبی هم با 1.2 درصد به کمترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسید.

    در بازار جهانی ارز، هر دلار آمریکا با روندی یکنواخت در برابر ین به کار خود ادامه داد و به ازای 110.030 ین معامله شد؛ اما هر فرانک سوئیس با 2 دهم درصد کاهش در برابر دلار آمریکا به 0.9655 فرانک رسید.

    هر یورو هم با 2 دهم درصد کاهش در برابر 1.1737 دلار معامله شد؛ در حالیکه میانگین شاخص دلار در مقابل 6 سبد اصلی ارز جهان با یک دهم درصد روند افزایشی به 93.662 واحد رسید.

    همچنین هر دلار نیوزلند هم با رسیدن به 0.7300 دلار، کمترین رقم در تقریبا یک ماه اخیر را تجربه کرد. همچنین هر اونس جهانی طلا یا یک دهم درصد کاهش به یکهزار و 276 دلار و 40 سنت رسید؛ این در حالی است که قیمت هر اونس طلا در ساعات پایانی معاملات دیروز با رسیدن به یکهزار و 278 دلار و 66 سنت به بیشترین رقم در تقریبا 2 ماه اخیر رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی