عصر بازار

متقاضیان به بانک‌ها مراجعه کنند؛

پرداخت وام ازدواج سرعت گرفت

عصر اعتبار- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان سرعت گرفته است، افزود: تامین یک ضامن برای دریافت وام زوجین از یک بانک کافی است.

پرداخت وام ازدواج سرعت گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی در برنامه زنده روی خط خبر شبکه خبر سیما با بیان اینکه روزانه 700 تماس به منظور وام ازدواج با ستاد پیش بینی شده در بانک مرکزی گرفته می شود گفت: بانک ها نیز بازرسی ویژه ای را در این زمینه برنامه ریزی کرده اند.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: بانک ها از طریق بازرسی ویژه نحوه عملکرد شعب را رصد می کنند و با توجه به نظارت خوبی که تاکنون صورت گرفته، طرح تاکنون با موفقیت پیشرفته است.

    میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج جوانان، به لحاظ منابع کمبودی وجود ندارد افزود: با توجه به بخشنامه ای که بانک مرکزی در 3 هفته گذشته در این زمینه داشته است، میزان پرداختی ها در بانک ها به شدت افزایش یافته است.

    وی خاطرنشان کرد: از متقاضیان وام ازدواج درخواست می شود ظرف مدت یکماه آینده به بانک ها برای دریافت وام ازدواج مراجعه داشته باشند. این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه برای تضمین بازپرداخت تسهیلات ازدواج، یک ضامن پیش بینی شده است گفت: اگر زوجین از یک بانک وام ازدواج دریافت کنند، یک نفر ضامن برای هر دو متقاضی کافی است.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: بعد ازصدور بخشنامه 8 ماده ای برای تامین تضامین لازم دریافت وام ازدواج، حساب یارانه می تواند به عنوان پشتویانه دریافت وام منظور شود. همچنین در روستاها نیز به شرط تضمین شورای اسلامی، افراد می توانند از وام بهره مند شوند و می توان گفت مشکل ضامن دیگر وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی