عصر بازار

ثبت آخرین اطلاعات هویتی افراد

اطلاعیه جدید درباره سهام عدالت

عصر اعتبار- سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: تخصیص سهام عدالت به مشمولان در زمان ثبت‌نام، بر مبنای تعداد افراد خانوار است و ازدواج، طلاق و فوت تاثیری در شرایط و مبلغ سهامداری آنها ندارد.

اطلاعیه جدید درباره سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون یک میلیون تومان از سهام شرکت‌های مشمول سهام عدالت به این شرط به مشمولان داده شده تا در مدت 10 سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.

    از اینرو در پایان مدت 10 ساله پرداخت و تسویه اقساط، از امسال سود سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.

    بر این اساس برخی پرسش‌ها در خصوص اطلاعات هویتی و خانواری مشمولان سهام عدالت که تعداد آنها حدود 50 میلیون نفر برآورد می‌شود، مطرح است. به عنوان مثال چنانچه اطلاعات هویتی (شناسنامه‌ای) مشمولان سهام عدالت از تاریخ ثبت نام قطعی تاکنون تغییر یافته باشد، چه اقدامی باید توسط آنها انجام شود؟

    بر این اساس باید گفت آخرین اطلاعات هویتی و اصلاحات شناسنامه‌ای مشمولان تا دی ماه 1395 از سازمان ثبت احوال کشور دریافت و در بانک اطلاعات سازمان خصوصی‌سازی اعمال شده که این مشخصات نهایی، مبنای عضویت و سهامداری مشمولان است، بنابراین فرد مشمول نباید اقدام خاصی در این زمینه انجام دهد.

    همچنین در خصوص تغییر تعداد افراد خانوار نسبت به زمان ثبت نام یا تغییر شرایط خانوار ناشی از تولد، ازدواج و فوت باید گفت تخصیص سهام عدالت به مشمولان در زمان ثبت نام، بر مبنای تعداد افراد خانوار است و ازدواج، طلاق و فوت تاثیری در شرایط و مبلغ سهامداری آنها ندارد. به علاوه اینکه متولدین بعد از تاریخ ثبت نام در خانوارها نیز از سهام عدالت برخوردار نیستند.

    افزون بر این در برخی موارد مشاهده می‌شود خانوارهایی که در قالب یکی از اقشار نظیر روستاییان یا مددجویان کمیته امداد برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند در حال حاضر جزو این اقشار نیستند، مثلا دیگر در روستا زندگی نمی‌کنند یا مددجوی کمیته امداد نیستند که در خصوص سهام عدالت این دسته از افراد هم باید گفت ملاک سهامداری افراد و خانوارها در طرح سهام عدالت قطعی شدن ثبت نام آنها است و درج تغییر وضعیت اقشار خانوار در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت ضروری نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی