عصر بازار

چرا خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت بی‌اعتبار است؟

عصر اعتبار- در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت فقط ثبت‌نام شدگان قطعی به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب می‌شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و هر نوع معامله سهام و برگه‌های در دست مشمولان غیرقانونی و بلا اثر است.

چرا خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت بی‌اعتبار است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون یک میلیون تومان از سهام مجموع سهام 60 شرکت‌ حاضر در پرتفوی سهام عدالت به این شرط به مشمولان داده شده تا در مدت 10 سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.

    از این رو در پایان مدت 10 ساله پرداخت و تسویه اقساط، از امسال سود سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.

    این درحالی است که فعلا امکان خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت وجود ندارد و هرگونه معامله برگه سهام عدالت ممنوع و فاقد اعتبار است؛ چرا که در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت، فقط ثبت‌نام شدگان قطعی، به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب می‌شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و هر نوع معامله سهام و یا خرید و فروش برگه‌های در دست مشمولان غیرقانونی و بلااثر است.

    بر این اساس برگه‌های در اختیار مشمولان صرفا به معنای تائیدیه ثبت‌نام و عضویت آنها در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتی ندارند و در زمان آزادسازی، معامله و خرید و فروش نیز نیازی به ارائه این برگ‌ها از سوی مشمولان نخواهد بود.

    درباره زمان آزادسازی و معاملاتی شدن سهام عدالت هم باید گفت این اقدام نیاز به مجوز مراجع ذیصلاح قانونی دارد و در گروه ارسال لایحه سهام عدالت از سوی دولت به مجلس و پس از آن تصویب نمایندگان مجلس و ابلاغ به دولت برای اجرا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی