عصر بازار

موسسه کاپیتال اینتلیجنس:

پیش بینی چشم انداز اعتباری پایدار برای رتبه توان مالی بانک توسعه‌صادرات ایران

عصر اعتبار- موسسه بین المللی کاپیتال اینتلیجنس در گزارش منتشره جولای سال جاری رتبه توان مالی(FSR)بانک توسعه صادرات ایران را BB- با چشم انداز اعتباری پایدار اعلام کرد.

پیش بینی چشم انداز اعتباری پایدار برای رتبه توان مالی بانک توسعه‌صادرات ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»، همچنین موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری Capital Intelligence، رتبه ارزی (FCR) بلند مدت و کوتاه مدت بانک به ترتیب BB- و B با چشم انداز باثبات اعلام کرد که درسطح رتبه ارزی کشور قرار دارد.

    براساس این گزارش، رتبه توان مالی (FSR) بانک توسعه صادرات ایران که BB- اعلام شده است ، کفایت سرمایه قوی، دسترسی ویژه به تأمین وجوه با هزینه پایین و مدیریت خوب هزینه های تمام شده را نشان می دهد.
    با وجود آنکه طی دو سال اخیر کفایت سرمایه بانک دچار کاهش قابل ملاحظه ای شده است، در حال حاضر کفایت سرمایه بانک در سطح مطلوبی قرار داشته و یکی از عوامل تقویت کننده رتبه بانک است.
    این گزارش می افزاید : رتبه توان مالی بانک تحت تأثیر محیط عملیاتی کماکان دشوار، ریسک بالای کشوری و همچنین سهم پایین داراییهای نقد قابل استفاده، قرار دارد.
    همچنین رتبه حمایتی بانک 2 اعلام شده که بیانگر احتمال بسیار زیاد تأمین نقدینگی ارزی بیشتر و حمایت سرمایه ای است که در صورت نیاز بانک، توسط دولت در دسترس قرار خواهد گرفت.

    براساس پیش بینی ‍CI، سودآوری به دلیل نیازهای شدید ذخیره گیری کماکان ضعیف باقی خواهد ماند، گرچه انتظار می رود به واسطه پایین بودن هزینه تمام شده، سود عملیاتی در سطح مطلوب قرار گیرد. بانک توسعه صادرات ایران یک بانک دولتی مجری سیاست های دولت است که هدف عمده آن توسعه صادرات ایران می باشد و سود آوری در اولویت دوم مدیریت آن قرار دارد.
    بانک توسعه صادرات ایران همچنان نقش مهم و اساسی در پشتیبانی و تقویت، توسعه و تنوع بخشی صادرات غیر نفتی ایران ایفا می نماید. این در حالی است که پس از برداشته شدن تحریم ها در ژانویه 2016 صادرات ایران در مسیر رشد و افزایش قرار گرفته است.
    این موسسه افزوده است : بانک توسعه صادرات با توجه به امتیاز منحصر به فرد و مدل کسب و کار خاص خود به عنوان یکی از چهار بانک دولتی تخصصی از رشد اقتصادی و کاهش تورم سود مناسبی خواهد برد.

    جدول رتبه اعتباری بانک توسعه صادرات ایران در تاریخ 2017/07/19

    چشم انداز

    رتبه حمایتی

    توان مالی

    رتبه ارزی

    توان مالی

    ارزی

     

     

    کوتاه مدت

    بلند مدت

    با ثبات

    با ثبات

    2

    BB-

    B

    BB-

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی