عصر بازار

پیام مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت روز حمایت ازصنایع کوچک

عصر اعتبار- علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت ۲۱ مرداد ، روز حمایت از صنایع کوچک پیامی صادر کرد .

پیام مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت روز حمایت ازصنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»، در این پیام آمده است: توسعه اقتصادی هدفی است که همه جوامع و بویژه جوامعی که در دهه های اخیر در نیل به آن کمتر موفق بودند بدان می اندیشند و نظریه ها ، راهبردها و راهکاری متفاوت را در مسیر آن به تجربه می گذارند تا بتوانند هم در عرصه جهانی گفتمانی متعادل با کشورهای توسعه یافته داشته باشند و هم برای مردم خود زندگی بهتری فراهم سازند.
    یکی از این راهکارها توجه و تمرکز بر صنایع کوچک است ، صنایعی که با سرمایه ای اندک شکل می گیرند و می توانند به جذب نیروهای کار و ایجاد اشتغال بپردازند و از این طریق فضای کسب و کار را رونق بخشند ، بهره‌گیری از صنایع کوچک و متوسط روشی است که از این ویژگی برخوردار است و میتواند تکیه گاه مطمئنی باشد برای دستیابی به این اهداف ، صنایعی که از مزیت‌هایی نظیر انعطاف‌پذیری بالا، اشتغال‌زایی، توسعه صنعتی منطقه‌ای مبنی بر شرایط اقلیمی برخوردارند.
    بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک تخصصی بخش صنعت و معدن کشور که ماموریت تامین مالی طرح های توسعه ای کشور را برعهده دارد با توجه به نقش و اهمیت این صنایع تمرکزی اساسی را برآن ها در پیش گرفته است چنانکه در حال حاضر مدیریت اعتباری صنایع کوچک و متوسط یکی از بخش های فعال این بانک در زمینه حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.
    این بانک در اجرای طرح رونق تولید که توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت و به منظور رفع موانع تولید به اجرا گذاشته شده است علیرغم سرمایه ، پرسنل و شعب محدود با پرداخت بیش از 2300میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط توانسته است رتبه سوم را در نظام بانکی کشور کسب کند.
    اینجانب ضمن گرامیداشت این مناسبت امیدوارم با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بویژه در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال شاهد اعتلای بیش از پیش صنعت کشور ،کاهش سطح بیکاری و افزایش سطح توسعه و فعالیت اقتصادی در ایران باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی