عصر بازار

پیش بینی ربیعی از رونق مسکن در سال ۹۶ و ۹۷

عصر اعتبار- وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بخش ساختمانی در سال های ۹۶ و ۹۷ رونق می یابد گفت: با رونق بخش ساختمان، تولید و سایر صنایع رونق می یابد.

پیش بینی ربیعی از رونق مسکن در سال ۹۶ و ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، صبح امروز هفدهمین نمایشگاه صنعت و ساختمان با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

    وی در حاشیه نمایشگاه در بین خبرنگاران درباره انتقادات درباره عدم تحقق سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد ملی گفت: کیک اقتصادی طی سال‌های گذشته روز به روز کوچک‌تر شده و نمی‌توان انتظار داشت تا سهم یک بخش را افزایش داد.

    وی با بیان اینکه با این وجود طی چهار سال گذشته سهم بخش تعاون از 4 درصد به 6 درصد رسیده است که باید این سهم افزایش یابد ادامه داد:بخش ساختمانی در سال های 96 و 97 رونق می یابد. صنعت ساختمان آنجا که متکی بر صنایع داخلی است، زیباست و جایی که متکی بر واردات است نازیبا است.

    ربیعی با بیان اینکه می توان با افزایش تولید داخلی صنعت ساختمان رقابت ایجاد کرد، اظها کرد: با رونق تقاضای مسکن صنعت ساختمان در کشور رونق می گیرد.

    ربیعی درباره تعاونی‌های مسکن مهر نیز گفت: پروژه های مسکن مهر جایی که به بخش تعاون مربوط است پیشرفت خوبی داشته و توانسته بیش از یک میلیون مسکن مهر را آماده و تحویل صاحبان آن دهد.در برخی از غرفه ها کالاهایی تولیدی را مشاهده کردم که براحتی می توانند با کالای مشابه خارجی رقابت کنند.

    وی گفت: متاسفانه در برخی غرفه ها پیچ هایی دیده می شد که از چین وارد می کردند در حالیکه در پزشکی ما پیچ هایی تولید می کنیم که از فناوری های بالاتری هم برخوردار هستند.

    ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود120 هزار تعاونی فعال در کشور داریم گفت: در 3 سال گذشته یک اقدام کلینیکی در بخش تعاون شروع کردیم و بخشی از تعاونی‌های غیرفعال را احیا کردیم  ضمن اینکه از تعطیلی  تعاونی‌ها جلوگیری شد. سرآغاز هر فعالیت و سازندگی در کشور با ساخت و ساز است و این بخش اگر رونق پیدا کند بخش‌های مختلف اقتصاد، تولید و سایر صنایع نیز رونق می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو