عصر بازار

خوانساری اعلام کرد:

اجرای یکسان سازی نرخ ارز در ابتدای دولت دوازدهم

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف نرخ سود بانکی، یارانه های نقدی و یکسان سازی نرخ ارز گفت: دولت از تفکیک وزارتخانه‌ها منصرف شده است.

اجرای یکسان سازی نرخ ارز در ابتدای دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: کابینه بعد از گمانه زنی های مختلف به مجلس معرفی شده است که باید اظهار خوشنودی کرد که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت از جمله افراد شایسته برای این سمت هستند.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه دولت از تفکیک وزارتخانه ها منصرف شده و این جای خوشنودی دارد؛ افزود: بعد از توتال، موفقیت دیگری برای اقتصاد ایران در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی به ثبت رسید که بر اساس آن، قرارداد با شرکت رنوی فرانسه به امضا رسید؛ ضمن اینکه انجمن ساخت تجهیزات دریایی ایران نیز در قرارداد توتال موفق شده دو سکوی نفتی را از آن خود کند که ارزش آن 100 میلیون دلار است.

    وی با اشاره به گفتگوی رئیس کل بانک مرکزی در حوزه یکسان سازی نرخ ارز، تصریح کرد: یکسان سازی نرخ ارز علیرغم وعده های قبلی دولت، هنوز محقق نشده، اما با شروع کابینه می توان انتظار داشت که این کار مهم در اقتصاد ایران هم عملیاتی شود؛ البته به نظر می رسد که کارهای اساسی همچون تک نرخی کردن ارز، یارانه های نقدی، تعیین تکلیف بانکها و سود سپرده ها، در دولت دوازدهم تعیین تکلیف شود.

    هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دقایقی قبل به منظور بررسی برنامه های محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز به کار کرد.

    وی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی جزو کم حاشیه ترین و پاک دست ترین افرادی هستند که طی سالهای گذشته کار کرده اند و بنابراین، می توان به آینده امیدوار بود. این در حالی است که هر دو وزیر اقتصاد و صنعت، اهل سپردن امور به بخش خصوصی هستند که امیدواریم تتمه تشکیلات باقیمانده در دولت نیز واگذار شود.

    خوانساری گفت: فرصت زیادی نداریم و باید هر چه سریعتر اقتصاد ایران را از وضعیت کنونی خارج کنیم؛ البته وزرا هم 4 سال بیشتر فرصت ندارند، بنابراین به نظر می رسد که باید بازوی کارشناسی اتاق بازرگانی تهران را جدی گرفت و ما اکنون نگرانیم که امور جاری، وزرا را از مسائل اصلی دور کند.

    وی ادامه داد: خواسته ما این است که مشورت اتاق را در کنار خود داشته و پیش از هر تصمیمی، گوشه چشمی به بازوی کارشناسی اتاق بازرگانی داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی