عصر بازار

نرخ‌ها واقعی شد

بازگشت قیمت طلا و سکه به حالت عادی

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به توقف اثر تنش‌های سیاسی بر قیمت طلا و سکه گفت: نرخ‌ها در این بازارها به حالت قبل بازگشته و واقعی شده است.

بازگشت قیمت طلا و سکه به حالت عادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد کشتی‌آرای درباره تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی از روز گذشته تاکنون گفت: با توجه به اتفاق و شوک 30 دلاری قیمت طلا در صبح روز گذشته، وضعیت نرخ‌ها در بازار طلا  و سکه التهابی و معاملات و داد و ستدها با افزایش همراه شد؛ اما در ادامه روز روند قیمت ارز، طلا و سکه تعدیل شد به گونه‌ای که از التهاب نرخ‌ها در طول روز کاسته شد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: اما با گذشت زمان تقاضایی در بازار طلا و سکه ایجاد نشد؛ این در حالی است که پیش‌بینی‌ها به نحو دیگری بود. 

    وی بیان کرد: دیروز قیمت سکه تا یک میلیون و 233 هزار تومان هم افزایش یافت و داد و ستد شد؛ اما دوباره 7 هزار تومان کاهش یافت و به نرخ واقعی خود بازگشت.

    کشتی آرای بیان کرد: تنش‌های سیاسی شوکی به بازارهای بین المللی وارد کرده بود و همین شوک بر بازار داخلی طلا و سکه هم اثرگذاشته بود.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد: دیروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی به 119 هزار و 600 تومان افزایش یافته بود ولی در ادامه با کاهش التهاب و بی اثر بودن شوک‌ها، این نرخ هزار تومان کاهش یافت و به 118 هزار و 600 تومان تقلیل یافت.

    وی اضافه کرد: شوک 30 دلاری به قیمت طلا در روز گذشته در نتیجه تنش‌های سیاسی و جنگ لفظی سیاسی بین آمریکا و کره شمالی رخ داد و نرخ ارز نیز در نتیجه این اتفاقات 2.5 درصد کاهش یافت و همین امر باعث افزایش قیمت طلا شد. 

    کشتی آرای بیان کرد: تنش‌های سیاسی باعث افزایش تقاضای خرید شد به طوریکه نرخ طلا 30 دلار بالا رفت و منجر به رشد 2.6 درصدی قیمت طلا در روز گذشته نسبت به هفته قبل از آن شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی