عصر بازار

پیش‌بینی‌های تحلیلگران و سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد;

چشم اونس به جهش کانالی

عصر اعتبار- رشد ۵/ ۲ درصدی بهای اونس طلا در هفته گذشته، به‌ویژه در شرایطی که تنش‌های ژئوپلیتیک وابسته به کره‌شمالی ادامه دارد، باعث شده که اکثر کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد انتظار رشد بیشتر قیمت‌ها را در هفته جدید کاری که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، داشته باشند.

چشم اونس به جهش کانالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، البته در‌حالی‌که تحلیلگران چشم به عبور اونس از مرز کانالی 1300 دلار دارند، سرمایه‌گذاران خرد برای سرمایه‌گذاری بیشتر، نیازمند اقناع فنی بیشتری هستند.

     

    نظرسنجی‌های دوقلو

    در آخرین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران درباره روند کوتاه‌مدت قیمت اونس، 17 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 9 نفر معادل 53درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 2 نفر معادل 12 درصد، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند. 6 نفر معادل 35 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند. کسانی که نظر خنثی دارند یا نوسان قیمت‌ها را محدود یا جهت‌گیری بازار را نامشخص می‌دانند. همزمان، در نظرسنجی کیتکو از مخاطبان که بازتاب‌دهنده نظر سرمایه‌گذاران خرد است،‌ 2153 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان، 1018 نفر معادل 47 درصد، افزایش و 661نفر معادل 31 درصد، کاهش قیمت‌ها را در هفته کاری جاری پیش‌بینی کرده‌اند. 474نفر معادل 22 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. درصدهای پیش گفته نشان می‌دهد که تردید در میان معامله‌گران خرد بیشتر از تحلیلگران است، اما یک نکته دیگر تعداد قابل‌توجه معامله‌گران یا کارشناسان خنثی در بازار است.

    تحلیل‌های غیرافزایشی

    اونس هفته گذشته با 31 دلار جهش روی قیمت 1289 دلار ایستاد تا تنها 11 دلار با مرز 1300 دلار فاصله داشته باشد. با این همه،‌ برخی تحلیلگران معتقدند که طلا برای صعود به کانال بالاتر نیاز به شتاب تازه‌ای دارد. اوله‌هانسن، رئیس بخش استراتژی کالا در «ساکسو بانک» می‌گوید: «اخیرا دوبار طلا را در این محدوده دیده‌ایم و من فکر می‌کنم اونس به تحریک بیشتری نیاز دارد. آن تحریک می‌تواند ادامه فروش شدید در بازارهای سهام باشد.» با این همه، طلا نه تنها تحت حمایت برخی داده‌های ضعیف اقتصادی است، بلکه تنش‌های جدی میان کره‌شمالی و آمریکا نیز حامی فلز زرد هستند. البته، کمرنگ شدن تحولات یا نرسیدن اخبار تازه می‌تواند بازارها را متاثر کند.

     

    تحلیل‌های افزایشی

    با همه اینها، چنان که اشاره شد بیشتر کسانی که در نظرسنجی‌های دوقلوی کیتکو شرکت کرده‌اند، افزایشی هستند.افزایشی‌ها معتقدند که طلا شتاب فنی لازم را برای رشد بیشتر در اختیار دارد و شاخص دلار نیز احتمالا ضعیف خواهد ماند. به عنوان مثال دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد «دی‌تی‌ان» می‌گوید که عبور اونس از مرز مقاومتی 1298 دلار می‌تواند اونس را به قیمت 1386 دلار برساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو