عصر بازار

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار که سبب شد تقاضای سرمایه‌گذاران برای این فلز ارزشمند محدود شود، با کاهش روبرو شد.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1287.60 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا رکورد 1291.86 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو ماه گذشته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در 1293.8 دلار ایستاد.

    به گفته ریچارد شو، مدیر صندوق سرمایه‌ گذاری هوآن گولد چین، احتمالا تنش‌های ژئوپلتیکی فروکش کرده‌اند، بنابراین طبیعی است که طلا اندکی کاهش قیمت پیدا کند، اما این مسئله بسیار غیرقابل پیش بینی است زیرا قیمت‌ها به دلیل برخی تغییرات ممکن است به رکورد بالای دیگری افزایش پیدا کند.

    دلار روز دوشنبه در برابر ین ژاپن افزایش یافت و از پایین‌ترین رکورد چهار ماه اخیرکه هفته گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفت. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، تقریبا تغییری نداشت و در 93.109 واحد ایستاد.

    ریسک‌های ژئوپلتیکی کمک می‌کند تقاضا برای دارایی‌هایی مانند طلا که سرمایه‌ گذاری مطمئن شناخته می‌شوند، تقویت شود.

    از سوی دیگر رشد کمتر از حد انتظار نرخ تورم در آمریکا نشان می‌دهد که ممکن است بانک مرکزی این کشور متقاعد شود افزایش نرخ‌های بهره را تا دسامبر به تاخیر بیندازد. طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌ گذاری‌ در این فلز که بسوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 17.12 دلار رسید. هر اونس پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و 978.95 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و در 891.65 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی