عصر بازار

مطالبات ۳ گانه بخش تعاون از وزیر کار

عصر اعتبار- نشست وزرای پیشنهادی اقتصادی دولت با اعضای اتاق تعاون ایران و جمع زیادی از اعضای فراکسیون تعاون مجلس برگزار شد.

مطالبات ۳ گانه بخش تعاون از وزیر کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، نشست هم اندیشی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر جهاد کشاورزی با اعضای اتاق تعاون و اعضای فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.

    بر پایه این گزارش، در این نشست نمایندگان مجلس و نمایندگان تعاونگران در بخش های مختلف نکات و چالش های مدنظر را به وزیر اعلام و حمایت خود را از تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند. 

    بهمن عبداللهی؛ رییس اتاق تعاون ایران، ضمن خیرمقدم به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از تعاونگران از سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد که این نشست منشاء آثار مفید و موثر برای توسعه بخش و همدلی بیشتر میان ارکان بخش باشد.

    وی ادامه داد: به هر حال دوره کاری دولت یازدهم به پایان رسیده، اما نباید فراموش کرد که این دولت اقدامات خوبی در اقتصاد صورت داده است.

    رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به رویکرد مشخص رییس جمهور اظهارداشت: در 4 سال گذشته رییس جمهور با رویکرد مشخصی به مشکلات اصلی اقتصاد نظیر تورم، تراز تجاری، فعال کردن بنگاه های اقتصادی و کاهش فشار تحریم پرداخت  و وزرای اقتصادی در این راستا تلاش های شایانی انجام دادند که می توان به کاهش چشمگیر نرخ تورم همچنین ایجاد ثبات و آرامش خوب در بازار و مثبت کردن تراز تجاری کشور اشاره داشت.

    عبدالهی ادامه داد: اما باید در نظر داشت که برنامه هایی که دولت در دروه یازدهم آغاز کرده باید در دوره دوازدهم به ثمر و نتیجه برسد؛ اما مشکلات زیادی در نظام اقتصادی پیشرو است که اصلی ترین و مهم ترین آن نظام بانکی است.

    وی با اشاره به چالش های بزرگ و پیشرو بخش تعاون، بیان داشت: مشکلات نظام بانکی و تامین منابع مالی برای فعالان اقتصادی نظیر تعاون بزرگترین چالش پیشرو است.

    وی مشکل نظام مالیاتی را دومین چالش عنوان کرد و گفت: مالیات یکی از شیوه های تامین درآمد کشور است اما ایجاد یک نظام عادلانه مالیاتی به نحوی که فعالان اقتصادی کمتر در معرض فشار قرار بگیرند از خواسته های فعالان غیردولتی اقتصاد است؛ همچنین اصلاح نظام گمرکی و امثال اینها چالش هایی است که در پیشرو قرار گرفته که امیدواریم که با شروع به کار دولت جدید و ورود وزرای تازه نفس و ابقای وزرای شایسته، شاهد حل مشکلات و شاهد خروج کشور از رکود و فعال تر شدن بنگاه های اقتصادی کشور باشیم.

    رییس اتاق تعاون ایران با تاکید بر بنیه ضعیف اقتصادی بخش تعاون، تصریح کرد: بخش تعاون نیز به عنوان یکی از ارکان اقتصاد شاید بیشتر از سایرین در معرض این مشکلات است چرا که بخش تعاون بنیه اقتصادی ضعیف تری دارد و دچار یک عقب ماندگی سنواتی است که مربوط به دولت یازدهم نیست و این عقب ماندگی در طول 20 سال گذشته گریبانگیر بخش تعاون شده است. وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش های دولت جدید این مشکلات به حداقل برسد.

    عبداللهی خاطرنشان کرد: در حوزه تعاون، وحدت و همدلی میان اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش خصوصی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثال زدنی بوده و نمونه همراهی بخش حاکمیتی تعاون با بخش مردمی بوده که این مهم با تلاش های وزیر تعاون، کار و رفاه میسر شده است.

    وی خطاب به  نمایندگان مجلس حاضر در جلسه گفت: امیدواریم که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رای اعتمادی که از شما می گیرد بتواند با رفع نواقص گذشته، توجه بیشتری به تعاون در دوره جدید داشته باشد.

    رییس اتاق تعاون ایران با تاکید بر حمایت بخش تعاون از وزیر تعاون، کار و رفاه بیان داشت: در 4 سال گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان وزیر مردمی و متواضع  و با منش کارگری شناختم که همیشه گوش شنوا برای مشکلات بخش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی