عصر بازار

پرداخت وام ۱۰ میلیونی برای خرید فرش دستباف آغاز شد

عصر اعتبار- رئیس مرکز ملی فرش ایران از آغاز پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف تا سقف ۱۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این تسهیلات تا ۳۶ ماه قابلیت تقسیط دارد و با نرخ بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

پرداخت وام ۱۰ میلیونی برای خرید فرش دستباف آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمید کارگر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که در مرکز ملی فرش ایران برگزارشد، با بیان این که یکی از اصلی‌ترین دلایل افت بازار داخلی فرش دستباف، موضوع فرهنگ غلط جامعه است، گفت: موارد گوناگونی باعث شده بازار فرش ایرانی در داخل کشور با افت مواجه شود که از جمله آن تغییر سبک زندگی خانواده‌ها از خانه‌های بزرگ به خانه های کوچک و آپارتمانی، رواج کفپوش‌های دیگر مانند پارکت، سرامیک، موکت و  همچنین استفاده از فرش ماشینی هستند.

    وی ادامه داد: در کنار این موارد فضای روانی نیز در جامعه وجود دارد که می گویند فرش دستباف ایرانی گران است و این موضوعی است که ما آن را رد می کنیم، چرا که فرش دستباف لزوما فرش‌های ریز بافت نفیس نیست، بلکه فرش‌های درشت بافت عشایری ایران نیز بسیار ارزشمند، زیبا با پاخور و قیمت مناسب هستند.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران به سرنوشت وام خرید فرش دستباف که مدت‌ها در دستور کار این مرکز قرار داشت، اشاره کرد و از اجرای آزمایشی وام خرید فرش دستباف تا سقف 10 میلیون تومان در استان آذربایجان غربی خبر داد.

    کارگر اظهار کرد: تسهیلات خرید فرش دستباف موضوع تفاهم نامه ای بود که میان مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید بسته شد. در تفاهم اولیه مبلغ اعتبار لازم برای اعطای این وام ها 50 میلیارد تومان عنوان شد که بعد با چانه‌زنی وزیر صنعت، معدن و تجارت این مبلغ تا 500 میلیارد تومان افزایش یافت ولی به خاطر فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت این تسهیلات به تعویق افتاد.

    وی ضمن تشریح زیرساخت‌های آماده نشده گفت: منظور از زیرساخت ها استقرار دستگاه های پز در فروشگاه هاست که هنوز صندوق کارآفرینی امید موفق به این کار نشده است. اما اکنون این تسهیلات به طور آزمایشی در استان آذربایجان غربی در حال پرداخت است که البته به صورت حواله های بانکی پرداخت می شود، نه کارت‌های اعتباری.

    کارگر عنوان کرد که این تسهیلات تا 36 ماه قابلیت تقسیط دارد و با نرخ بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو