عصر بازار

واریز سود سهام عدالت کمتر از یک ماه دیگر

عصر اعتبار- با از سرگیری بررسی صحت شماره حساب مشولین سهام عدالت، مشمولینی که شماره حساب آن‌ها مورد تایید نباشد پیامکی از سوی سازمان خصوصی‌سازی جهت اصلاح شماره شبا دریافت خواهند کرد.

واریز سود سهام عدالت کمتر از یک ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، در بهمن ماه سال گذشته شاهد رونمایی از سامانه سهام عدالت بودیم و تا به امروز از 49 میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از 50 درصد افراد صورتحساب دریافت و از این میان حدود 29 میلیون نفر نیز شماره شبای خود را به سامانه ارائه کرده‌اند.


    با این وجود مشمولین سهام عدالت تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا اقدام به ورود شماره شبای خود در سامانه به نشانی www.samanese.ir کنند، همچنین افرادی که در این ظرف زمانی شماره شبای خود را به سامانه ارائه ندهند در سری اول شامل دریافت سود نخواهند شد ولی سود سهام این افراد به صورت امانت نزد سازمان خصوصی‌سازی باقی خواهد ماند.


    براین اساس هر چند زمان بررسی شماره‌های شبای مشمولین برای واریز سود سهام عدالت 15 روز اعلام شد اما این زمان چند هفته‌ای به تاخیر افتاد و بالاخره سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای خبر از بررسی راستی آزمایی شماره‌های شبا داد که این اطلاعیه به شرح زیر است:


    پس از پی‌گیری مکرر از سوی این سازمان با ارسال نامه‌ای در روز گذشته توسط بانک مرکزی به کلیه بانک‌های عامل و موسسات اعتباری کشور، راستی آزمایی شماره‌های شبای بانکی مشمولان سهام عدالت که مدتی متوقف شده بود، مجددا آغاز شد.


    حال با این اوصاف به زودی شماره شبای مشمولینی که در صحت شماره حساب آن‌ها هنوز به تایید نرسیده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم تایید شماره شبا، سازمان خصوصی‌سازی این موضوع را از طریق پیامک به مشمولین اطلاع رسانی خواهد کرد تا این افراد در اولین فرصت شماره شبای صحیح خود را دریافت و مجددا به سامانه ارائه دهند.


    سود سال 95 سهام عدالت در شهریور ماه سال جاری به حساب مشمولین واریز خواهد شد که مبلغ آن برای افرادی که سرمایه خود را تا سقف یک میلیون تومان کامل کرده باشند 150 هزار تومان و برای سایر سهامداران به نسبت میزان سوددهی سهام شرکت‌ها تعیین خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی