عصر بازار

پیگیر دریافت وام از بانک جهانی برای پروژه‌ فاضلاب تهران هستیم

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به درخواست‌های مجدد دریافت وام برای پروژه فاضلاب تهران گفت:پیگیر دریافت وام از بانک جهانی هستیم اما باید با تدبیر عمل کنیم تا این امکان برای همیشه از دستور کار خارج نشود.

پیگیر دریافت وام از بانک جهانی برای پروژه‌ فاضلاب تهران هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اصغر ریاضتی در پاسخ به این سوال که آیا ایران برای دریافت وام از بانک جهانی برای پروژه فاضلاب تهران درخواست جدیدی ارائه کرده است گفت: ایران سال‌ها قبل برای پروژه فاضلاب تهران 145 میلیون دلار وام از بانک جهانی دریافت کرد که در حال حاضر در انتهای بازپرداخت آن قرار داریم و در طی سال‌های گذشته برای دریافت وام جدید نیز دو بار این موضوع در بانک جهانی مطرح شد و رأی نیاورد.

    وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیگیر هستیم که پروژه فاضلاب تهران بازهم از بانک جهانی وام دریافت کند، خاطرنشان کرد: باید با احتیاط بیشتری پیشنهاد دریافت وام از بانک جهانی ارائه شود تا این بار رأی مثبت برای آن صادر شود.

    ریاضتی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا افزایش هزینه انشعاب فاضلاب در سال جاری مطرح است،گفت: فعلاً برنامه‌ای برای افزایش هزینه انشعاب نداریم چیزی از سوی شورای شهر و وزارت نیرو ابلاغ نشده است.

    مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در پاسخ به این سوال که چند درصد شهر تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر از نظر فیزیکی از 9 هزار کیلومتر شبکه تهران 6600 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب صورت گرفته است و درحدود 57 درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

    وی با بیان اینکه پروژه فاضلاب تهران در سال 1410 به پایان خواهد رسید گفت: حفظ و بقای شبکه فاضلاب به خرید انشعاب از سوی مردم متکی است؛ چراکه دولت سالانه 40 میلیارد تومان به شرکت فاضلاب اعتبار می‌دهد.

    ریاضتی به دریافت وام از بانک توسعه اسلامی اشاره کرد و گفت:‌بانک توسعه اسلامی 174 میلیون یورو برای تونل فاضلاب غرب تهران و احداث 4 واحد تصفیه‌خانه فیروزبهرام پرداخت کرده که بازپرداخت آن برعهده دولت است.

    وی افزود: مشکل تأمین منابع مالی برای پروژه فاضلاب تهران رفع نشده است، باید اذعان کرد که هیچ طرح و پروژه فاضلابی نیست که توجیه اقتصادی داشته باشد، اما همه می دانیم که بهداشت و سلامت فراتر از توجیه اقتصادی است.

    ریاضتی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود که بحث پروژه فاضلاب را جدی بگیرندف به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و به محض اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای آنها مهیا شد برای نصب آن در داخل منازل اقدام کنند.

    ریاضتی ادامه داد: برای روی آوردن مردم به نصب و خرید انشعاب فاضلاب به اعمال دستوری و قهری اعتقاد نداریم و معتقد هستیم که اطلاع‌رسانی در این خصوص باید به حدی شفاف و روشن باشد که مردم به موقع برای خرید و نصب انشعاب فاضلاب اقدام کنند.

    مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: شرکت فاضلاب تهران به روش تشویقی و پیش‌فروش انشعاب فاضلاب 1000 کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه شرق تهران ایجاد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی