عصر بازار

صندوق بازنشستگی کشوری در حال سرمایه‌گذاری جدید دو میلیارد دلاری است

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در مجموع ۸ میلیارد دلار است،گفت: در حال سرمایه گذاری جدید دو میلیارد دلاری هستیم که پشتوانه خوبی محسوب می‌شود.

صندوق بازنشستگی کشوری در حال سرمایه‌گذاری جدید دو میلیارد دلاری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمود اسلامیان در نشست «امضای تفاهم‌نامه اقتصادی بین هلدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت چینی» برای ساخت «اولین هایپرمارکت ساختمانی ایران» که در صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد با بیان اینکه مطمئن هستم این شرکت چینی می‌تواند در ایران موفق باشد،گفت: در مجموعه صندوق هشت میلیارد دلار سرمایه داریم و در حال سرمایه گذاری حدود دو میلیارد دلار هستیم. این می تواند پشتوانه ای برای صندوق و ارتباط با این شرکت باشد.

    وی درباره جزئیات این پروژه و تفاهم‌نامه اقتصادی مشترک اظهارکرد: یکی از مسائلی که رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور بر آن تاکید دارند، تعامل با دنیا به‌خصوص کشورهایی است که به تجربه دریافته‌ایم روابط مناسبی با ایران داشته‌اند. رابطه ما با چین تاریخی و چند هزار ساله است.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: چینی‌ها در حوزه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری تلاش‌های خوبی در کشور ما حتی در دوره تحریم‌ها داشتند. شرکت «BCEG» از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی در چین و شاید در دنیا باشد و در سطح بین‌المللی فعالیت‌های خوبی انجام داده است. پیرو آخرین مذاکراتی که با مدیرعامل این شرکت در تهران داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا بازار تخصصی مصالح ساختمانی برای اولین بار در تهران ایجاد کنیم.

    اسلامیان ادامه داد: این پروژه به ارزش 250 میلیون دلار طراحی شده است و کار را با مشارکت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پیش خواهیم برد. 63 هزار متر مربع فضا به شکل مدرن طراحی خواهد شد تا انواع و اقسام مصالح ساختمانی مورد نیاز شهر تهران را ساماندهی و امکان انتخاب خوب برای مشتریان را فراهم کنیم.

    وی درباره زمان بهره‌برداری از این پروژه گفت: توافقات اولیه انجام شده و امیدواریم مراحل نهایی هر چه زودتر طی شود. اخذ مجوزهای لازم در دست اقدام است و حداکثر تا سه سال آینده بهره‌برداری از این پروژه انجام می‌شود. کل این پروژه متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است و 15 درصد آن از طریق منابع داخلی و 85 درصد منابع از طریق فاینانس تامین خواهد شد.

    سون نماینده شرکت «BCEG» چین با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی ایران گفت: در دوران تحریم با ایران همکاری داشته‌ایم/ شرکت ما از طرف دولت چین با ایران و کشورهای دیگر همکاری کرده است.

    وی افزود: قدمت این شرکت 64 سال است و اکثر ساختمان‌های دولتی چین که حدود 80 درصد می شود نظیر بسیاری از موزه‌ها و ساختمان پارلمان را ما ساخته‌ایم.

    نماینده این شرکت چینی با بیان اینکه 200میلیون متر مربع ساخت و ساز انجام شده گفت: ترمینال یک، دو و سه فعلی پکن را احداث کرده‌ایم و اکنون ساخت بزرگترین فرودگاه پکن را در دستور کار داریم.

    وی افزود: 10 سال است که در ایران پروژه‌های مختلفی را در دست داریم که هتل آزادی از جمله آن‌هاست و اولین هتل پنج ستاره‌ای بود که گواهی دریافت کرد. 11 پروژه به سرانجام رسیده و دو پروژه بزرگ در حال انجام است.

    سون با بیان اینکه امروز فرصت خوبی فراهم شده تا پس از 10سال بتوانیم همکاری‌های خود را با ایران که به عنوان کشور امنی شناخته شده است را ادامه دهیم، گفت: امیدواریم پروژه هایپرمارکت ساختمانی را سریع شروع کنیم و بعد از بازدهی آن، پروژه‌های دیگری را دست بگیریم.

    کریمی - مدیر هولدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی کشوری- با بیان اینکه احداث بزرگترین بازار تخصصی ساختمانی در منطقه‌ای تهران که دسترسی خوبی دارد راه اندازی می‌شود،گفت: این پروژه در منطقه حکیمیه در زمینی به مساحت 90هزار و زیربنای 60 هزار متر مربع اجرامی‌شود.

    وی افزود: مطالعات بازار و تهیه طرح توجیهی روی این پروژه با حساسیت بالایی انجام شده است و امیدواریم ارزش آفرینی خوبی برای صندوق داشته باشد و بتوانیم به‌روز بودن مخاطبان خود و نظام توزیع را رقم بزنیم و فرهنگ‌سازی جدید در عرصه ساختمان و استانداردسازی‌های جدید را به واسطه احداث این پروژه بزرگ شاهد باشیم.

    کریمی تاکید کرد: سیاست ما در هولدینگ این است که منابع خود را به سمت پروژه های بزرگ با بازدهی خوب سوق دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو