عصر بازار

بیل گیتس ۴.۶ میلیارد دلار از ثروتش را وقف کرد

عصر اعتبار- بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت، ۶۴میلیون سهم از سهام خود در مایکروسافت را وقف کرد.

بیل گیتس ۴.۶ میلیارد دلار از ثروتش را وقف کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش‌های کمیسیون اوراق بهادار وبورس آمریکا، در روز دوشنبه، ثروتمندترین مرد جهان یعنی بیل گیتس، 64 میلیون سهام خود از مایکروسافت را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس وقف کرده است. در حال حاضر، ارزش این مقدار از سهام مایکروسافت حدود 4.6 میلیارد دلار می‌باشد.

    این بزرگ‌ترین بخشش سهام بیل گیتس 61ساله از سال 2000 میلادی تاکنون می‌باشد. طبق محاسبات بلومبرگ، او به‌ارزش 16 میلیارد دلار از سهامش را در سال 1999 و 5.1 میلیارد دلار را نیز در سال 2000 وقف کرده است.

    بن سیلورمن، مدیر تحقیقاتی وب‌سایت اینسایدر اسکور، می‌گوید: «این تغییر در نحوه توزیع دارایی است.»، همچنین او اشاره کرد که گیتس سالهاست از طریق کاهش دادن سهام خود در مایکروسافت، این پول را با بنیاد خیریه خود به اشتراک می‌گذارد. اما سخنگویان شرکت مایکروسافت هنوز صحبتی در این رابطه نکرده‌اند.

    گیتس احتمالاً بیش از 700 میلیون از سهام مایکروسافت را صرف خیریه کرده است که اگر این مقدار را برای خود نگه می‌داشت، امروز حدود 50 میلیارد دلار ثروتمندتر بود. بیل گیتس میزان سهامش از مایکروسافت را از 24 درصد در سال 1996 به 1.3 درصد در حال حاضر رسانده است.

    با وجود این، بیل گیتس، هنوز هم با میزان سرمایه 86 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد به‌روی زمین می‌باشد و فاصله خود با جف بزوس 53ساله، مدیرعامل آمازون، را به نزدیک‌ترین حالت خود رسانده است. ارزش سرمایه خالص بزوس 84.5 میلیارد دلار می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی