عصر بازار

روحانی ابلاغ کرد

اخذ مالیات ۱۰ درصدی از اساتید حق التدریسی دانشگاه + سند

عصر اعتبار- با ابلاغ قانون اصلاح ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم از سوی رئیس جمهور، حق التدریس در موسسات آموزش عالی مشمول مالیات ۱۰ درصد شد و مالیات حقوق اشخاص حقیقی نیز با نرخ ده درصد حداکثر تا پایان ماه بعد باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود.

اخذ مالیات ۱۰ درصدی از اساتید حق التدریسی دانشگاه + سند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس جمهور قانون اصلاح ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم را که در اواخر تیرماه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، برای اجرا به وزیر اقتصاد ابلاغ کرد. بر این اساس تبصره ماده 86 قانون مالیتهای مستقیم اصلاحی مصوب سال 94حذف و دو تبصره به ماده مذکور الحاق گردیده است.

    در ادامه متن اصلاح ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم قابل مشاهده است. بر اساس تبصره 1 الحاقی این ماده قانونی در پرداختهایی که از طرف غیر از پرداخت کننده اصلی حقوق به اشخاص حقیقی به عمل آید پرداخت کنندگان مکلفند هنگام هر پرداخت، مالیات متعلق را با رعایت معافیتهای قانونی مربوط به حقوق به جز معافیت موضوع ماده 84 این قانون به نرخ مقطوع ده درصد محاسبه کسر و حداکثر تا پایان ماه بعد با فهرستی حاوی نام و نشانی دریافت کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل، پرداخت کنند و در صورت تخلف مسئول پرداخت مالیات و جریمه های متعلق خواهند بود.

    در تبصره 2 ماده مذکور نیز آمده است، پرداختهای دانشگاهها، مراکز و موسسات آموزش عالی  پژوهشی و فناوری که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌ها هستند به اشخاص حقیقی اعم از کارکنان و غیر کارکنان خود در قالب حق التدریس مشمول مالیات مقطوع به نرخ ده درصد و حق التحقیق  و حق پژوهش مشمول مالیاتهای مقطوع به نرخ 5درصد خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی