عصر بازار

مسیر یابی چشم انداز فعالیت ها در نمایشگاه از دید عضو هیات مدیره بانک مسکن

عصر اعتبار- حضور تخصصی دو طرف عرضه و تقاضا صنعت ساختمان در نمایشگاه منجر به هدفمندی فعالیت های بازار می شود.

مسیر یابی چشم انداز فعالیت ها در نمایشگاه از دید عضو هیات مدیره بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه حضور تخصصی بانک مسکن در این نمایشگاه می­ تواند برای چشم­ انداز فعالیت های بانک مسکن برای تبدیل شدن به یک بانک توسعه­ ای مفید باشد، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن،گفت: فلسفه برگزاری نمایشگاه بین­ المللی صنعت ساختمان آن است که از یک سو تولید کنندگان و فعالان عرصه تولید مصالح ساختمانی به ارائه آخرین دستاوردهای عرصه فعالیت خود بپردازند و از سوی دیگر متقاضیان این نوع محصولات نیز با مراجعه به این نمایشگاه ارزیابی دقیقی از مجموعه محصولات موجود در این صنعت را به دست آورند.

    وی ادامه داد: در عین حال در فضای نمایشگاهی امکان شناسایی جدید بازار که منافع دو طرف عرضه و تقاضا را تامین می­ کند فراهم می­ شود. به این معنا که مراجعه­ کنندگان می ­توانند درخواست­ های خود را با تولید کنندگان در میان بگذارند.
    عضو هیات مدیرهبانک مسکنبا تاکید بر آن که با برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان چشم اندازهای جدید پیش روی تولید کنندگان ایجاد خواهد شد، افزود: به این ترتیب یک رابطه متقابلی بین دو طرف عرضه و تقاضا حوزه مسکن و ساختمان به وجود می ­آید و به هدفمندی بازار کمک خواهد کرد تا هر کدام از ذی نفعان بتوانند به سود مناسب خود دسترسی پیدا کنند و همچنین تخصیص منابع به صورت بهینه انجام شود.

    رحیمی انارکی به فلسفه حضور بانک مسکن در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بانک مسکن هم بنا به ماهیت تخصصی خود با حضور در چنین نمایشگاه­ هایی می­ تواند به پیش­برد فعالیت های خود کمک کند.

    وی در بخش دیگری از صحبت­ های خود با اشاره به بخش ­های مختلف فعالیت بانک مسکن تصریح کرد: در حال حاضر عمده ­ترین حوزه فعالیت بانک مسکن مربوط به متقاضیانی است که نیازمند اخذ تسهیلات خرید، ساخت یا تعمیر واحد مسکونی هستند. این نوع فعالیت ­های بانک سهم بیش از 90 درصد در مجموعه فعالیت های بانک را دارند اما با توجه به استراتژی هایی که هیات مدیره بانک در جهت توسعه بخشیدن به مجموعه فعالیت های بانک پیش ­بینی کرده و همین ­طور با توجه به تمهیداتی که برای ورود بانک مسکن به حوزه های توسعه مسکن و ساختمان اندیشیده شده بنابراین بخشی از فعالیت ­های بانک در حوزه توسعه ای صنعت ساختمان قرار دارد.

    عضو هیات مدیره بانک مسکن یکی از زیرمجموعه­ های فعالیت در حوزه توسعه ­ای را صنایع ساختمانی دانست و گفت: این مجموعه که دامنه گسترده ای دارد شامل شرکت­ های فولاد سازی، تولید سیمان، تولید مصالح ساختمانی از قبیل آجر و... صنایع وابسته به حوزه مسکن همچون کلید، پریز و...صنایع الکتریکی، صنایع تاسیساتی و... است. در مجموع 135 رشته صنعتی در این حوزه هستند که در این بخش طبقه بندی می­ شوند و می­ توانند زیرمجموعه فعالیت های بانک قرار بگیرند.

    وی اضافه کرد: از طرف دیگر بحث شرکت ­های ساختمانی و فروشندگان مصالح ساختمانی نیز مطرح است که می توانند در این مجموعه قرار بگیرند. بنابراین دامنه بسیار گسترده­ ای است که بانک عملا می ­تواند در تمامی فعالیت های بانکی که در حوزه بانکداری در بحث صنعت، بازرگانی و خدماتی انجام گیرد، وارد شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو