عصر بازار

صندوق‌های جسورانه، راهکار حمایت از دانش‌بنیان‌ها در بورس

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، صندوق های جسورانه را راهکاری برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در بورس دانست و گفت: بازار سرمایه می تواند نقش موثری در تامین مالی شرکتهای با فناوری بالا داشته باشد.

صندوق‌های جسورانه، راهکار حمایت از دانش‌بنیان‌ها در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، زهرا سعیدی مبارکه گفت: باید در نظر داشته باشیم که اقتصاد ایران بیمار است و مشکلات بسیاری پیش دارد و با وجود این مشکلات، بورس توانسته عملکرد خوبی داشته باشد؛ این در حالی است که با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور، در سازمان بورس نیز به مانند سایر سازمانها و وزارتخانه های اقتصادی مشکلاتی وجود دارد؛ اما می توان گفت که یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد کشور است و در این راستا می توان از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لازم است ظرفیت های بورس تقویت ومشکلات آن برطرف شود، گفت: بورس های کالا، اوراق بهادار، انرژی و فرابورس از ظرفیت های بازار سرمایه کشور محسوب می شوند و صنایع مختلفی در بازار سرمایه حضور دارند؛ به همین دلیل تقویت بورس یکی از راهکارهای اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور است و در این راستا باید از لحاظ تأمین سرمایه و تسهیل سرمایه گذاری، شرایط را برای آن فراهم کرد.

    سعیدی مبارکه با تاکید بر نقش موثر بورس بر اشتغالزایی و جذب نقدینگی خاطرنشان کرد: ازطریق بازار سرمایه می توان شرایط را برای جذب نقدینگی های خارجی فراهم کرد؛ در این راستا سازمان بورس اقدام به حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته و توجه به اینکه اقتصاد دانش بنیان از الزامات نیل به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است، می تواند در رشد اشتغالزایی تاثیر جدی داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند زمینه تجاری سازی در حوزه فناوری های نو با ارزش افزوده بالا را فراهم کند اظهار داشت: در این زمینه بورس باید نقش خود را پر رنگ تر کند و قوی تر ظاهر شود. اقتصاد دانش بنیان متاثر از تولید، توزیع و کاربرد دانش است و به نوآوری و فناوری توجه دارد واگر ما بتوانیم به وسیله این شرکت ها، تولید ثروت کرده؛ یکی از راههای کاهش اتکا به نفت و اقتصاد تک محصولی را فراهم می کنیم .

    وی خاطر نشان کرد: نه تنها وظیفه سازمان بورس نیست که از شرکت های دانش بنیان حمایت کند؛ بلکه تمامی سازمانهایی که می توانند در این زمینه نقشی ایفا کنند لازم است که کار خود را به نحو احسن انجام دهند .

    سعیدی مبارکه تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که به خوبی از ظرفیت های بورس در این زمینه استفاده شود و در زمینه تبادلات با کشورهای دیگر نیز بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم. همچینین لازم است تا  زیرساخت های لازم برای ارتباط شرکت‌ های مذکور را با بازار تسهیل شود .

    بر اساس این گزارش، صندوق جسورانه آرمانی با هدف جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و همچنین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نو پا با فناوری بالا ودارای ظرفیت رشد سریع تشکیل شده و هدف آن کسب بیشترین بازده اقتصادی دربرابر پذیرش ریسک بالا است که در همین راستا تامین سرمایه آرمان با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر، اقدام به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی در هفته دوم شهریورماه سال جاری خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی