عصر بازار

زمان واریز اولین سود سهام عدالت

عصر اعتبار- با توجه به اتمام زمان مجامع شرکت‌های موجود در سبد سهام، اولین سود سهام عدالت در شهریور ماه به حساب مشمولین واریز می شود.

زمان واریز اولین سود سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرآیند پرداخت سود سهام عدالت از بهمن ماه سال گذشته با رونمایی سامانه سهام عدالت و ارائه صورتحساب به مشمولان آغاز شد؛همچنین بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی مرحله دوم این فرآیند یعنی ثبت نام شماره شبای بانکی مشمولان در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir نیز از 30 فروردین امسال شروع شده و همچنان ادامه دارد .

    در حالی که به مرحله واریز سود سهام عدالت نزدیک می‌شویم بر اساس آمار ارائه شده تاکنون حدود 28 میلیون نفر به سامانه سهام عدالت شماره شبای بانکی ارائه کرده‌اند؛همچنین بیش از 50 درصد مشمولان سهام عدالت از سامانه صورتحساب مربوط به سهام خود را دریافت کرده‌اند که از میان کل آنها  تنها درصد کمی اقدام به تکمیل وجه سهام خود تا سقف یک میلیون تومان کرده‌اند.

    سود سهام عدالت چقدر است؟

    بر اساس این گزارش رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر از واریز سود 150 هزار تومانی سهام عدالت  به حساب مشمولینی داده که آورده سهام خود را تکمیل کرده باشند در غیر این صورت میزان سود سهام به نسبت و درصد برای هر یک از مشمولین تعیین خواهد شد که رقم آن مشخص نیست.

    سیدجعفر سبحانی، درباره رقم سود پرداختی سهام عدالت به حساب مشمولان به میزان 90 هزار تومان که در برخی سایت‌ها مطرح شده است، گفت: این رقم قطعی نیست و هنوز هم رقم قطعی سودی که به حساب مشمولان واریز خواهد شد، مشخص نشده است.

    این در حالی است که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی از مشمولین سهام عدالت درخواست کرده‌اند برای دریافت سود سهام عدالت در شهریور ماه هر چه سریعتر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه دهند تا این سازمان بعد از بررسی صحت شماره حساب بتواند در زمان مقرر سود را به حساب مشمولین واریز کند.

    لازم به ذکر است سود سهام افرادی که شماره حساب خود را قبل از زمان واریز به سامانه ارائه نکنند، به صورت امانت نزد سازمان خصوصی‌سازی تا زمان ارائه شماره شبا ذخیره می‌شود.

    زمان واریز اولین سود سهام عدالت

    بر اساس این گزارش طیب نیا وزیر اقتصاد در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت یازدهم و بخش خصوصی در تاریخ 16 مردادماه ، زمان واریز اولین سود سهام عدالت را یک ماه آینده اعلام کرد همچنین مسئولان سازمان خصوصی سازی نیز زمان قطعی واریز سود را پس از برگزای مجامع شرکت ها و مشخص شدن سود آنها یعنی همان اواخر شهریورماه عنوان می کنند.

    در این رابطه مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی زمان واریز اولین مرحله سود سهام عدالت را تا قبل از پایان تابستان امسال عنوان کرد و اظهارداشت: قرار است این سود تا پایان شهریور ماه به حساب مشمولان واریز شود که البته این امر منوط بر برگزاری جلسه شورای اصل 44 است.

    وی افزود:سود عملکرد سال 95 شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت دیگر به خزانه واریز نمی‌شود و مختص مشمولان خواهد بود و به حساب آن‌ها واریز می‌شود و موظفیم که این سود را به حساب مشمولان واریز کنیم.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و مشخص شدن سود آن‌ها میزان سودی که به حساب مشمولان واریز می‌شود مشخص می‌شود، تصریح کرد: همچنین موظفیم این سود را طی دو تا سه مرحله در سال 96 به حساب مشمولان واریز کنیم .

    همچنین تمامی 60 شرکت موجود در سبد سهام عدالت تعیین و تکلیف شدند و سود مربوط به این شرکت‌ها مشخص شد که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها بازدهی خوبی داشتند و از این بابت ساماندهی مرحله دوم سهام عدالت در شهریور ماه با واریز سود به حساب مشمولین به پایان خواهد رسید.

    زمان آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام جدید مشمولان

    بر اساس این گزارش در مرحله سوم ساماندهی سهام عدالت که مربوط به آزادسازی این سهام و امکان خرید و فروش آن خواهد بود هنوز اشکلات و شبهات فراوانی وجود دارد به همین خاطر زمان آزاد سازی سهام عدالت مشخص نیست به همین دلیل برگه‌های سهام موجود در دست مشمولین هیچ ارزش معاملاتی ندارد.

    طبق اعلام سازمان خصوصی سازی فعلا امکان خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت وجود ندارد و هرگونه معامله برگه سهام عدالت ممنوع و فاقد اعتبار است، چراکه در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت، فقط ثبت‌نام شدگان قطعی، به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب می‌شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و هر نوع معامله سهام و یا خرید و فروش برگه‌های در دست مشمولان غیرقانونی و بلااثر است.

    بر این اساس برگه‌های در اختیار مشمولان صرفاً به معنای تائیدیه ثبت‌نام و عضویت آنها در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتی ندارند و در زمان آزادسازی، معامله و خرید و فروش نیز نیازی به ارائه این برگ‌ها از سوی مشمولان نخواهد بود.

    در خصوص زمان آزادسازی و معاملاتی شدن سهام عدالت هم باید گفت این اقدام نیاز به مجوز از مراجع ذی‌صلاح قانونی دارد و با ارسال لایحه سهام عدالت از سوی دولت به مجلس و پس از آن تصویب نمایندگان مجلس و ابلاغ به دولت قابل اجرا است.

    همچنین جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در ارتباط با ثبت نام جدید سهام عدالت تصریح کرد:در حال حاضر و ظرف چند ماه آینده ثبت نام جدیدی در سامانه سهام عدالت نداریم چراکه ابتدا باید وضعیت مشمولانی که ثبت نام کردند مشخص شود .

    وی افزود: زمان دقیق ثبت نام سری جدید مشمولین سهام عدالت بعد از ساماندهی سری قبلی و پرداخت سود به مشمولان در نیمه دوم سال مشخص خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو