عصر بازار

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کم‌بهره سهم بهزیستی استان

عصر اعتبار- زاهدان - مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کم بهره سهم بهزیستی استان است.

۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کم‌بهره سهم بهزیستی استان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، نشست هم‌اندیشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با روسای دستگاه‌های اجرایی و صاحبان اصناف و صنایع استان در مورد وضعیت معتادان بهبود یافته صبح امروز در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

    محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: امسال 26 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کم‌بهره سهم بهزیستی استان است و برنامه داریم از این مبلغ به هر یک از صاحبان صنایع که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند و از معتادان بهبود یافته در مشاغل خود استفاده کند بیش از 15 میلیون تومان وام با کارمزد اندک اختصاص دهیم.

    محمد جهانتیغی در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز آزادگان اظهار داشت: بررسی واقع‌بینانه وضعیت معتادان بهبود یافته منجر به کمک به آنها می‌شود و تعامل مراکز کاروزی و مهارت‌آموزی با صاحبان اصناف و اتحادیه‌ها مسیر بازگشت این افراد را به جامعه تسهیل می‌کند.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر دولت با قرار دادن مشوق‌های مالی از جمله پرداخت درصدی از حق بیمه و اعطای وام با بهره اندک از اصناف و صاحبان مشاغل بابت به‌کارگیری این افراد حمایت می‌کند و در همین راستا در این نشست گردهم آمدیم تا با رایزنی و مشورت صاحبان مشاغل زمینه را برای به‌کارگیری این افراد فراهم کنیم.

    وی بر آمادگی بیش از پیش اداره متبوع خود در ارائه آموزش مهارت‌ها در رشته‌های گوناگون فنی و غیرفنی و تربیت کارگر ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز صنایع و اصناف استان در راستای حمایت از بهبود یافتگان و خانواده‌های آنها تاکید کرد.

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر موضوع تازه‌ای نیست و بر همین اساس مراکز درمانی ما نسبت به گذشته 3 برابر شده و دایره افراد مراجعه کننده به این مراکز از 17 هزار نفر به 73 هزار نفر افزایش یافته اما نکته اساسی حمایت از بهبودیافتگان برای روزهای پس از ترک است این است که هر چه سریع‌تر به جامعه بازگردد  چرا که در غیر این صورت به وضع قبل از ترک خود بر خواهد گشت.

    مرعشی خاطرنشان کرد: استان ما به دلیل همجواری با مرز و افزایش 80 درصدی آمار قاچاق مواد مخدر بسیار آسیب‌پذیر است بر همین اساس در حال حاضر اقدامات پیشگرانه را از جمله ارائه آموزش به نوجوانان در مدارس آغاز کرده‌ایم چرا که کمک به فرد معتاد کمک به جامعه است.

    معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست اظهار داشت: برای فروش و عرضه محصولات خانگی دست ساخته مهارت آموختگان و بهبودیافتگان با شهرداری و کمیته امداد در حال رایزنی برای راه‌اندازی بازارچه یا نمایشگاه هستیم.

    سرابندی افزود: سهم مشاغل خانگی ما امسال 24 میلیارد تومان است که تا این لحظه 10 میلیارد تومان آن واریز شده و عمده مشوق‌های ما برای افراد فارغ‌التحصیل دانشگاه‌هاست اما از معتادین بهبود یافته نیز با اعطای وام‌های کم بهره حمایت می‌کنیم.

    رئیس اتحادیه گازکشی و ابزار و لوازم ساختمان استان نیز با گلایه از واگذاری پروژه گازرسانی استان به جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: اداره فنی و حرفه‌ای با بومی‌گرایی و تربیت نیروی ماهر مورد نیاز این پروژه کار بزرگی انجام داد اما متاسفانه این پروژه به یغما رفت و در حال حاضر با هجوم شرکت‌های گازرسانی از سایر استان‌ها روبه‌رو هستیم.

    کریمیان ادامه داد: این پروژه فرصت مناسبی برای به‌کارگیری نیروهای بومی استان، معتادان بهبود یافته و کارگران ماهر و نیمه ماهر بومی که بیکار هستند بود اما استان نتوانست به نحو درست از آن بهره ببرد.

    در پایان این نشست صاحبان اصناف و اتحادیه‌های استان برای به‌کارگیری معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنها قول مساعد دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو