عصر بازار

ویژگی بیمه نامه‌های عمر و پس انداز

عصر اعتبار- بیمه مرکزی ویژگی بیمه نامه‌های عمر و پس انداز را اعلام کرد که تضمین سود سرمایه گذاری در بلند مدت و امکان بازخرید بیمه نامه برای بیمه گذار از آن جمله است.

ویژگی بیمه نامه‌های عمر و پس انداز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ همچنین امکان برداشت بیمه گذار از محل اندخته بیمه عمر؛ امکان پرداخت وام به بیمه گذار از محل اندوخته بیمه نامه بدون نیاز به ضامن وجود دارد، (وقتی شخصی بخواهد از بانک وام دریافت کند حتما نیاز به دو ضامن معتبر خواهد داشت در صورتیکه در این بیمه نامه بدون نیاز به ضامن امکان اخذ وام برای فرد بیمه گذار وجود دارد.

    مزیت دیگر بیمه زندگی این است که امکان دریافت سرمایه بیمه در پایان مدت بیمه نامه به طور یکجا توسط بیمه گذار (از محل اندوخته‌های حق بیمه سرمایه‌ای تشکیل می‌شود که در پایان مدت بیمه نامه به صورت یکجا به بیمه گذار پرداخت می‌شود که سرمایه گذاری محسوب می‌شود) وجود دارد.

    برخی مزیت‌های دیگر هم به این شرح است:

    - امکان افزایش سرمایه بیمه برای رفع اثرات تورم و جبران کاهش قدرت خرید بیمه گذار
    - امکان پرداخت حق بیمه به صورت یکجا و اقساطی در این بیمه نامه
    - پرداخت سود مشارکت در منافع شرکت بیمه
    - جبران اقساط حق بیمه‌های معوق از طریق اندوخته بیمه گذار در شرکت بیمه (یعنی زمانی که فردی از بانک وام می‌گیرد در صورت عدم پرداخت اقساط در سررسید جریمه به وی تعلق می‌گیرد، اما در بیمه نامه عمر و تشکیل سرمایه به این شکل نیست و در صورت تعویق در پرداخت اقساط، شرکت بیمه از محل اندوخته این اقساط را پرداخت می‌کند)
    - این بیمه نامه مشمول قانون مالیات بر ارث نیز نمی‌شود.

    بیمه نامه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری (CPM):

    این بیمه تمامی خسارت‌های وارد به بدنه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری از قبیل لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی، گریدر، تاور کرین، جرثقیل، لیفتراک، غلتک، سایدبوم و مانند آن‌ها را که پیمانکاران جهت اجرای کار پروژه‌ها از آن‌ها بهره می‌برند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

    در واقع این بیمه هرگونه زیان یا خسارتی را که به هرعلت از جمله خطرات طبیعی و سایر خطرات به جز موارد مستثنی شده، در حین کار یا توقف ماشین آلات، ترانزیت در راه، در زمان احداث یا بهره برداری به ماشین آلات وارد آید، جبران می‌کند.

    ارزش ماشین آلات شامل ارزش جایگزینی سالم مورد بیمه مشابه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و هزینه نصب، درصورت وجود، است.

    محدوده پوشش این ماشین آلات صرفا در محل اجرای پروژه‌ها یا سایت محل فعالیت آن‌هاست.

    مدت بیمه حداکثر یک سال است که می‌تواند بنا به درخواست بیمه‌گذار تمدید شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی