عصر بازار

خرید و فروش اینترنتی طلا و جواهر ممنوع است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا وجواهر شمیرانات ضمن بیان ممنوعیت فروش طلا و جواهر به صورت اینترنتی از مصوبه کمیسیون نظارت شمیرانات در رابطه با درجه بندی واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد.

خرید و فروش اینترنتی طلا و جواهر ممنوع است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، کیومرث امیریان با اشاره به تصویب کمیسیون نظارت شهرستان شمیرانات در رابطه درجه بندی واحدهای صنفی شمیرانات گفت: براساس این مصوبه واحدهای این منطقه براساس کیفیت، موقعیت و متراژ به 4 درجه ممتاز، یک، دو و سه تقسیم بندی می شوند و براساس آن نیز عضویت آنان هم در اتحادیه محاسبه می گردد.

    وی با بیان اینکه در منطقه شمیرانات کیفیت بسیار حائز اهمیت است افزود: درجه بندی مشاغل در این اتحادیه یک اعتبار برای مشتریان محسوب می شود و به شناخته شدن هر واحد صنفی کمک کرده و زمینه ای برای برندسازی در این منطقه ایجاد می کند، و این درحالی است که واحدهای صنفی می توانند خود را به روز کرده و از لحاظ کاری خود را ارتقاء دهند.

    رئیس اتحادیه طلا وجواهر شمیرانات در رابطه با فروشگاههای اینترنتی طلا و جواهر نیز گفت: هر گونه خرید و فروش طلا و جواهر به صورت دلالی در فضای مجازی به کلی ممنوع می باشد و خود اتحادیه طلا و جواهر نیز نسبت به آن اعتراض دارد.

    امیریان همچنین ادامه  داد: تولیدکنندگانی که در این زمینه جواز کسب دارند باید با مراجعه به اتحادیه طلا و جواهر مجوز گرفته و مورد تأیید نیروی انتظامی و اماکن قرار گیرند. همکنون افراد سودجو به صورت اینترنتی و از طریق کانال های تلگرامی طلا و جواهر تقلبی به مردم می فروشند و یا طلای کم عیار عرضه می کنند که در نهایت به وجهه ی طلافروشان آسیب می رسانند.

    وی غالب فروشندگان اینترنتی طلا و جواهر را افراد بی سابقه در این صنف دانست و تصریح کرد: این سود جویان در کارگاهاى زیر زمینى وغیرمجاز اقدام به ساخت مى کنند و ما محل کارگاههای آنها را نمى دانیم و مشکلات زیادی برای این صنف ایجاد کرده اند، که این معضلات را به مسئولین ذیربط اطلاع داده ایم و منتظر اقدام نهایی در این زمینه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی