عصر بازار

چه کسانی در مرحله اول مشمول دریافت سود سهام عدالت نمی‌شوند؟

عصر اعتبار- مشمولانی که شماره شبای حساب بانکی داده باشند، سود سهام عدالت می‌گیرند سود مشمولانی که شماره شبا نداده‌اند محفوظ است و پس از ورود شماره شبا به سامانه سهام عدالت، سود این سهام به حسابشان واریز می‌شود.

چه کسانی در مرحله اول مشمول دریافت سود سهام عدالت نمی‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، با توجه به شروع مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت و نزدیک شدن به زمان واریز سود سهام عدالت مشمولین باید هر چه سریعتر جهت دریافت سود در شهریور ماه اقدام نمایند در غیر این صورت مشمول دریافت سود سهام در اولین مرحله نخواهند بود و این مبلغ به صورت امانت نزد سازمان خصوصی‌سازی باقی خواهد ماند.

    در این رابطه پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این‌که 17 میلیون از مشمولان سهام عدالت کد شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند، گفت: ثبت نشدن کد شبا موجب تأخیر در واریز نخستین مرحله از سود سهام عدالت به حساب آنها می‌شود.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: اگر قرار باشد در شهریور ماه سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز کنیم، کسانی که شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند این سود را دریافت نخواهند کرد و در این زمینه جای گلایه‌ای باقی نخواهد ماند.

    بر این اساس تا کنون حدود 30 میلیون نفر از مشمولان، شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند، که از این تعداد حدود 27 میلیون شماره شبا مورد تأیید قرار گرفته است و اگر امکان واریز سود این سهام را در شهریور ماه داشته باشیم تنها برای مشمولانی سود سهام واریز می‌شود که شماره شبای حساب خود را در این سامانه ثبت کرده باشند و شماره شبای آنها تأیید شده باشد.

    گفتنی است سود سهام عدالت هر فرد بسته به میزان اقساط تسویه‌شده است و هر فردی به‌اندازه سهام خود از این سود بهره‌مند خواهد شد؛ اگر مشمولی کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده باشد، سازمان خصوصی‌سازی منتظر می‌ماند تا این دسته از مشمولان نیز شماره شبای خود را وارد سامانه کنند و پس از آن سود را به حساب آنها واریز خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی