عصر بازار

توسط آژانس اطلاعات مالی؛

بانک های استرالیایی از اتهام پولشویی تبرئه شدند

عصر اعتبار- مقامات استرالیایی پس از انجام تحقیقات بر روی ۴ بانک سرشناس این کشور به شواهدی که نشان دهند ارتکاب پولشویی از سوی آنها باشد، نرسیدند.

بانک های استرالیایی از اتهام پولشویی تبرئه شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، آژانس اطلاعات مالی استرالیا که رگولاتور ضد پولشویی این کشور است، پس از انجام تحقیقات بر روی تراکنش 4 بانک بزرگ استرالیایی به نام های «کامن ولث»، بانک ملی استرالیا، «وست پک» و گروه بانکداری «ای ان زد» اعلام کرد که آثاری از ارتکاب نقض قوانین پولشویی از سوی این بانک ها اثبات نشده است. 

    موضوع تحقیق و بررسی بر روی تراکنش های خارج از چارچوب مقررات استرالیا زمانی جدی شد که در اوایل ماه جاری میلادی، بزرگ ترین بانک استرالیا، کامن ولث، در مظان اتهام انجام تراکنش های غیر قانونی سیستماتیک قرار گرفت و این مسئله منجر به آن شد که آژانس اطلاعات مالی استرالیا پرونده ای را در این رابطه به گردش درآورد. 

    البته مقامات «کامن ولث» هم در دفاع از خود، اعلام کردند که هرگز قوانین پولشویی استرالیا را آگاهانه نقض نمی کنند به دنبال این ماجرا، موسسه اعتبارسنجی «فیچ» رتبه اعتباری منفی را برای بزرگ ترین بانک استرالیا به علت اقوامه ی دعوی علیه آن در نظر گرفت.

    همچنین این 4 بانک بزرگ استرالیایی از ظرفیت سودهی قابل توجهی برخوردار و در میان موسسات مالی جهان هم دارای رتبه اعتباری بالایی هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی