عصر بازار

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تسهیلات مشاغل خانگی با سهولت پرداخت شود

عصر اعتبار- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به عنوان یکی از طرح‌های اشتغالزایی در کشور و چهارمحال و بختیاری بایستی با سهولت بهتری صورت گیرد.

تسهیلات مشاغل خانگی با سهولت پرداخت شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی 28 مرداد ماه در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل استان هستند.

    وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مستلزم وثیقه یا ضمانت‌های خاص  و بالا نیست، تصریح کرد: بانک‌ها در سهولت پرداخت این تسهیلات تلاش کنند.

    استاندار در ادامه افزود: بانک‌ها برای وام‌های تا سقف 20 میلیون تومان تنها یک ضامن معتبر، تا سقف 50 میلیون تومان دو ضامن معتبر و تا سقف 100 میلیون تومان نیز سفته و ضامن شخصی از متقاضیان مطالبه کنند.

    سلیمانی دشتکی سهم بخش تعاون در ایجاد اشتغال در سال گذشته را 2.5 درصد اعلام کرد و گفت: تعاون شامل همه عرصه‌ها همچون صنعت، معدن، گردشگری و ... است و بنابراین باید در ایجاد اشتغال سهم عظیمی داشته باشد در حالیکه سهم این بخش ناچیز است.

    وی با اشاره به اینکه تشخیص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به صورت پشتیبان و یا انفرادی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، تصریح کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در روند جذب اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی، طرح‌های متقاضیان را در اسرع وقت به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی کنند.

    استاندار خاطرنشان کرد: طرح کاج(کارانه اشتغال جوانان) طرح بسیار مفیدی هم برای جوانان و هم کارفرمایان است که زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم می‌کند و به منظور آشنایی بیشتر بخش خصوصی و تولید کنندگان بخش‌های مختلف با مزایا و محاسن طرح  کاج  باید نشست های آموزشی، توجیهی و تشریحی برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی